úterý 12. května 2009

Tsaoling Historic Trail + Fulong

Ni hao :) V tomto článku chci popsat, co jsem podnikal o víkendu. V pátek večer jsme se definitivně domluvili s ostatními Exchange, že podnikneme nějaký výšlap. Vybrali jsme si Tsaoling hictoric trail na Severo-východním pobřeží.O této 20km stezce naše bible (průvodce LP) píše, že pokud bychom na Taiwanu měli čas udělat jenom jeden výlet, tak ať ho uděláme sem. Takže bylo rozhodnuto. Ráno mě vzbudil budík ve 4:45 a velmi těžce jsem se zvedal z postele. V 5:15 jsem se potkal s dalšími 7 Exchange. Jmenovitě: Franek (Polsko), Tomasz (Polsko), Api (U.S.), Julien (Francie), Espen (Norsko) , Alex (Švýcarsko) a Michal (Polsko). To jsme my: Vzali jsme si taxíka na hlavní stanici a po snídani v 7/11 jsme v 6:25 nastoupili do vlaku. Čekala nás hodinu a půl dlouhá cesta do malinkého rybářského městečka Daxi na východním pobřeží. Něco po osmé hodině jsme byli na místě. V malinkém krámku naproti zastávce jsme si dokoupili zásoby a před půl 9 jsme vyrazili.
Byl překrásný den. Už ráno bylo strašné teplo a předpověď slibovala teploty hodně přes 30°C. První 4km vedli víceméně jenom do kopce. Bylo to v Taiwanském stylu, to znamená: schody! :) Asi po 300m jsme byli tak splavení, jako kdybychom se zrovna vykoupali. Stezka vedla lesem a sem tam se nám naskytl pěkný výhled. V jednom místě jsme asi 2m od stezky uviděli asi 2m(!) hada. Byl to vážně docela macek. Po necelé hodině jsme narazili na rozdvojku. Stezka pokračovala rovně a já jsem se s Espenem a Frankem vydali po takové úzké pěšince. Moc lidí tudy určitě nechodilo, podle toho, kolika pavučinami jsme za tak krátkou dobu prošli. Asi po 2km jsme se vrátili na stezku a potkali se s ostatními. Zhruba okolo 10hod jsme se vyškrábali na hřeben. A po tomto hřebenu vedla ta stezka. V dálce jsme viděli, co nás čeká, a vypadalo to úžasně. V dálce je vidět opět želví ostrov:V podstatě celý den jsme měli výhled 360°C. Jednou na jedné podruhé na druhé straně se střídali strmé stěny několik desítek metrů dolů. Celý hřeben se vlnil ve výšce 500 až 600m. S nejvyšším vrcholem 618m (snad:)). Na východě a na severu jsme viděli oceán. Také jsme celou dobu viděli Fulong. Městečko s překrásnou pláží na severním pobřeží-cíl naší cesty. A jak jsme šli a šli a šli, tak se zdálo, že se vůbec nepřibližujeme :) Na několika místech jsme viděli volné se pasoucí vodní buvoly. Bylo to vážně nádherné. Po zhruba 12km na hřebenu jsme postupně začali klesat. Viděli jsme i jednu šíleně klikatou silničku. Ne po ní jsme vážně nešli. My jsme postupně přešli do údolí, které nás přivedlo až do Fulongu. Tam jsme dorazili něco po druhé hodině odpoledne. Zjistil jsem si vlaky do Taipei a už jsme pádili na vytouženou pláž. Bylo to supr. Ne moc lidí a i docela velké vlny. Já jsem bohužel musel jít na vlak v 15:55 do Taipei, protože večer jsem byl i s Ester pozvaný od Peggy (taiwanská kamarádka) na večeři. Když jsem odjížděl, tak mě to trošku mrzelo, protože ostatní zůstávali ve Fulongu přes noc s tím, že v neděli tam budou surfovat.

Ale nakonec jsem vůbec nelitoval. V 6 hodin jsme se potkali s Peggy před jednou z nejluxusnějších restaurací, v jaké jsem kdy byl. Peggy nás představila svým rodičům a sedli jsme si k jednou z osmi stolů (každý stůl byl pro 10 lidí). Peggy se nám pak snažila vysvětlit, co to je vlastně za událost. Říkala, že její otec se rozhodl pozvat celou rodinu a známé na večeři. A Peggy dostala možnost pozvat své kamarády k jednomu stolu. A tak pozvala nás :) Byli tam také Alessandro a Kristýna a další kamarádi od Peggy ze studií v Londýně. Na Taiwanu je zvykem, že se jednou za pár let všichni takhle sejdou a popovídají si. No a pak to už začalo. Během celého večera jsme dostali na náš stůl (s otáčivým prostředkem) zhruba takových 30 různých pokrmů. Zhruba polovinu z nich jsem ještě nikdy neměl. Například: Žraločí ploutev, mořskou okurku. Další věci jsem již bohužel neidentifikoval :) Potom jsme zašli ještě do BarCode a o půlnoci jsem byl tak unavený, že jsem si už musel jít lehnout.

V neděli jsem zašel ráno na trénink dračích lodí. A musím říct, že už z toho máme všichni mnohem lepší pocit než na začátku. A odpoledne jsem si četl průvodce o Filipínách a o Indonésii. Ano, koupil jsem si letenky a na konci května již odlétám na Filipíny! :) Přesně moje cestování má takovouto podobu: 30 Května odlétám s Ester do Manily (Filipíny) tam spolu budeme do 10. Června. To Ester odletí zpátky do Taipei (musí se vrátit dříve do Itálie kvůli diplomce) a já 10. Června budu pokračovat do Indonésie. V Indonésii budu 20 dní a 30. Června se vrátím do Manily. Na Filipínách budu další týden a 8. Července se vrátím z Manily do Taipei. Ufff. Doufám, že jste se v tom neztratili :). No a někdy potom okolo 13. Července :), bych se měl vrátit domů… Ale ještě uvidíme, jak to všechno dopadne.

Už musím jít na hodinu čínštiny, takže pro dnešek je to vše. Následující víkend plánuji s Pavlem (ČR) a Frankem (Polsko) vyšlap k Jaming lake. Jezeru, které vzniklo nárazem asteroidu a nachází se ve výšce 3410m v národním parku Yushan….

Mějte se moc pěkně! Ahoj!

Žádné komentáře: