neděle 5. října 2008

National Palace museum, Taipei ZOO a Tichý oceán

Tak jsem zase tady:) Na Taiwanu mam prave nedeli vecer a jeste predtim, nez se vrhnu do postele, kam se strasne tesim, tak bych se s vami rad podelil o sve nove zazitky. Asi se nema cenu moc zminovat o mem studiu cinstiny. Porad me to zabira spoustu casu (asi 4hodiny denne!!!). Ale na druhou stranu uz si treba dokazu obednat jidlo, ci rozumim zakladnim frazim. Mozna vam to prijde malo, ale na cinstinu je to vic nez dost:)

Behem tohoto tydne jsem se jiz nejspis definitivne rozhodl, ktere z kurzu zde budu studovat. Ano, az nyni, po nekolika tydenim navstevovani vseho mozneho (a nekdy i nemozneho:) ). Takze, pokud vas to zajima moje predmety jsou nasledujici:

1) Human resource management (utery, 9-12hod)
2) Financial management (streda, 9-12 hod)
3) Chinesse business in global perspective-IMBA (streda, 19-22hod).
4)Practical new product development and marketing-IMBA (jiz jsem absolvoval)
5) hodiny cinstiny (kazdy den od pondeli do patku, 15-18hod)

A to jeste neni vsechno! Mam taky volejbal (pondeli, 8-10hod) a tenis (ctvrtek, 10-12). Ted si jeste predstavte,ze mam koupenou rocni permanentku do posilovny (chci tam zajit aspon 2x tydne) a taky rocni permanentku na tenis (ten si chci zahrat jeste aspon 1x mimo tenisovy kurz). No a ted uz je to opravdu vse :) Takze, kdyby jste me nekdo nemohl zastihnout na skypu, icq nebo msn, tak, to opravdu neni moje vina :) Tento tyden jsem se uz z 90% ridil timto rozvrhem a ted by jsem vam rad napsal co jsem jeste podnikal mimo skolu. Verim, ze to vas zajima daleko vic :)V patek dopoledne jsem se rozhodl jit do National Palace Museum. Toto museum je nejvetsi muzeum cinskeho umeni na svete. Ma pres 650 000 (!!!) exponatu. Ty samozdrejme nejsou vystaveny vsechny, ale rika se, ze pokud clovek bude chtit videt znovu stejne exponaty, jako nyni, tak by musel prijit az za 30 let(!). Tak dloho trva, nez se vsechny exponaty protoci. A posledni vec, asi si rikate, proc je nejvetsi sbirka cinskeho umeni na Taiwanu a ne v Cine. To proto, ze po WW2 si Chiang Kai-shek nechal veskere cennosti z Ciny privest k sobe na Taiwan. A z tech jeho zbirek je nyni udelano toto museum, ktere popisuje celych 8000 tisic let cinske historie. Do musea jsem sel s Ester(Italie), Sebastian (Nemecko), Oxana (Rusko), a jeste se dvema holkama. Jedna je z Holanska a druha ze Svycarska, ale jmena jsem bohuzel zapomel :o). Pssst! :) Oxana je nova spolubydlici Ester a je to hned na prvni pohled sympaticka holka. Asi v 10 rano jsme uz byli na miste, to byl docela uspech vzhledem k tomu, ze muzeum se nachazi na druhe strane Taipeie. Bodova, ve ktere se veskere sbirky nachazeli byla obrovska a prekrasna. Me na ni nevic zaujalo to, i kdyz to na prvni pohled neni vubec videt, ze budova je postavena ve svahu. To proto, aby veskere exponaty, ktere nejsou vystaveny (95%) mohli byt bezpecne uchovany v ukrytu hluboko pod zemi, aby jim nehrozilo zadne nebezpeci. Udajne by ten ukryt mel vydrzet i atomovou bombu(!). V muzeu se nesmelo fotit, tak se s vami bohuzel nemuzu podelit o obrazky. Ale bylo to docela zajimavy. Asi po 3 hodinach stravenych vevnitr, jsme s rozhodli, ze uz mame dost a sli jsme se projit do prekrasne zahrady, ktera patri National Palace museum. Abych to zhrnul, tak jsem rad, ze jsem tam byl, ale ze by to zase byla nejaka bomba, tak to zase ne...No, proste muzeum :)))Dalsi den, v sobotu, jsme nezahaleli a po domluve jsme se vydali do Taipei ZOO :) To se nachazi asi jen 2 zastavky autobusem od nas, takze jsme tentokrate nemeli problemy s dopravou. Sli jsme v podobne sestave jako v patek, akorat nas opustili 2 holky (ty, na jejichz jmena si nemuzu vzpomenout). Ja si nepamatuji, kdy jsem byl naposledy v nejake ZOO, asi jeste s babickou, kdyz jsem byl maly... Takze jsem se vazne tesil :) V sobotu, bylo stejne pocasi, jako v patek. To znamena jasno, vlhky vzduch a asi 35°C. Je opravdu vysilujci v takovem pocasi jenom stat na slunci, natoz absolvovat celodenni vylet po nejvetsi ZOOlogicke zahrade v Asii. Ale my nejsme zadny macky a sli jsme do toho. Asi nema moc cenu popisovat, co jsme videli. Ale bylo to skoro vsechno co se v ZOO videt da. A kdyz rikam skoro, tak tim myslim, ze jsem nevidel jen jednu vec, na kterou jsem se tesil. A to pandu. Ale zklaman jsem nebyl dluoho, protoze brzy jsem se dozvedel, ze zhruba za mesic maji Pandu privest! Z Ciny (v ramci bourani barier:) ). Tady je to velka vec mit pandu a navic jeste z Ciny! Jinak si myslim, ze obrazky ve fotogalerii vam reknou urcite vic...V sobotu vecer jsme sli asi se 30 IMBA studentydo prave taiwanske hospody. Jmenovala se beer factory. Vlastne to ani nebyla hospoda, byl to takovy hangar pro 300 lidi, pivo nam nosili primo z pivovaru, ktery stoji vedle. Kazdy stul dostal vlastni becku a z ni si cepoval pivo (roznaset by to tam opravdu nestihali:)) Ja jsem se seznamil se spoustou novych lidi z celeho sveta, po kratke konverzaci s Oxanou v nasich rodnych jazycich, jsem poprve v zivote slysel rustinu. Musim rict, ze jsem teda moc nerozumel. V hangaru hrala navic jeste ziva hudba, takze jsem nasel dalsi oblibene misto, kde travit vecery:)

Dneska jsme si (opet) poradne privstali. Po sobotni akci to bylo jeste o fous tezsi nez obvykle, ale vse jsme zvladli a v 10hodin jsme uz sedeli ve vlaku vstric Tichemu oceanu! Ano, ctete spravne, dneska jsem byl poprve v zivote v Tichem oceanu:) V Lonely planet jsem vytipoval jednu plaz na severovychodnim pobrezi, ktera mela byt vhodne nejenom pro plavce, ale take i pro surfare :). Plaz se jmenuje podle mestecka, kde se nachazi. Fu-Long beach. Nas cestovatelsky spolek se v nedeli zmensil jeste o jednoho clena. Oxana nejela, chtela si odpocinout a navic se ji nelibila predstava lezet cely den v 35°C na plazi, kde neni ani troska stinu. Takze jsem sel jen ja, Ester a Sebastian. Cesta vlakem z Taipeie zabrala 1 hodinu a 30 minut. Po ceste jsem se chtel puvodne vyspat, ale nedokazal jsem usnout, porad jsem se musel koukat z okna na hory, reky a hlavne na pravy taiwan, ktery je dost jiny nez ten, na ktery jsem zvykly z Taipei! Uz se tesim az si pucime skutr a pojedeme prozkoumavat vnitrozemi. Skutecny taiwan. Z vlaku jsme vysoupili v malinke, ale pekne vesnicce. Po nutnem obcerstveni jsme se vydali k oceanu. Uz zdalky jsem videl surfare i windsurfare a taky spousty lidi na plachetnicich. Jak jsme se dostali na plaz, tak jsme zacali blbnout jako maly deti. Vsichni na nas koukali, co to vyvadime, ale nam to bylo sumafuk:) Voda byla jako kafe. Na plazi se nachazi obrovsky chram, ktery je videt z daleka nejenom kvuli jeho velikosti, ale take kvuli baravam v jakych je natreny. No hnedka jsme se vrhli do more. Doplavali jsme ( ja tam dotahl i Ester:) na misto, kde se lamaji vlny a kde bylo zhruba 20 surfaru. Nejvetsi vlny byly velke zhruba 2m metry, ale vetsinou byly mensi. To znamena- idealni misto pro zacatecniky :))) Ale neboj mami, dneska jsem jeste nesurfoval, protoze na odpoledne slibovali dest a tak jsem si nechtel pucovat prkno jenom na par hodin. Ale i tak jsme se vyblbli vic nez dost. Mel to byt odpocinkovy den, ale s takovyma velkyma vlnama a teplotou na brehu, jsme byli odpoledne poradne zniceni. A ani ne moc spaleni.... Bylo to krasnej den a uz se tesim na priste, to by melo byt uz i se surfem :)))

No jak vidite, tak i pres ten skolni program se toho tady da docela dost podnikat. S kamarady tady mame v planu starsne moc vsemoznych vyletu do okoli. Pokazde kdyz sedim na hodine ve skole, tak si ctu pod lavici Lonely Planet a nemuzu se dockat vikendu :) Navic pristi tyden v patek 10.10. je statni svatek, takze mame prazdniny! To znamena jedinne-vice casu na cestovani:) Jeste nevime, kam se vypravime, ale pada tady spousta navrhu: tura do hor, vylet trajektem na jeden ostrov pobliz, cesta po okoli na skutrech, ci i vikendovej vylet do Hong-Kongu :)

Kazdopadne, at podnikneme cokoliv, tak se o tom dozvite :) Ahoooooj!

3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

i think you add more info about it.

Anonymní řekl(a)...

jsou to super stránky, úplně člověka navnadí se do těch končin taky podívat! Už asi brzy koupíme letenky. Edu

Unknown řekl(a)...

Vidim, da kar uživaš. So tam lepe punce, a? ;) No, malo provociram, malo pa je tudi resnice v tem, kajne?

Lepo se imej,
lea