čtvrtek 30. října 2008

Green Island

Oh my God :)...To zase jednou bylo :) Konecne mam klid a po narocnem tydnu (jeste narocnejsim vikendu) jsem si udelal cas, aby jsem vam zase napsal neco malo o Taiwanu. Je ted ctvrtek vecer, ctyri dny po navratu z Green Islandu a moje barva kuze je snad stale nejcernejsi, co kdy byla...Ale pekne od zacatku:
Minuly ctvrtek, v 11 hodin vecer, jsem se vypravil s dalsimi asi 25 exchange studenty na jeden ostruvek v Tichem oceanu. Na Green Island, nebo-li Zeleny ostrov. Je to ostruvek vzdaleny asi 30km od JV pobrezi Taiwanu. Vlastne v kazdem pruvodci a na internetu se o tomto ostruvku vsichni zminuji, jako o miste, kam by kazdy mel pri delsim pobytu na Taiwanu urcite podivat. No a tak neni divu, ze jsme se na to vsichni opravdu tesili. Celou akci zorganizovala Luisa, studentka z Italie, ktera se narodila v Singapuru. A zorganizovala to uplne uzasne. Nejenom, ze objednala ubytovani, ale take pro nas domluvila vlastni autobus. A ne ledajaky! Byl to KaraokeBus :) Jak jsem jiz rikal, po srazu, ktery byl v 11 hodin, jsme si sli hromadne do 7/11 (obchod) nakoupit zasoby jidla a tekutin na cestu :) Nejak jsme tusili, ze to bude dlouha noc :) Asi o pul 12 jsme vyrazili od brany nasi Univerzity v Taipei. Cil cesty: mesto Taichung na JV pobrezi. Cas prijezdu: 6:30 rano. Studenti z holandska byli pripraveni a donesli vlastni CDs s hudbou. Po spusteni, jsme neverili v cem to sedime. Hudebni reproduktory byli v tomto autobuse snad vsude! Po strope, v sedadlech, na podlaze...No a hudba tomu odpovidala, musim rict, ze v zivote jsem snad neposlouchal hudbu tak nahlas, jako tuto noc :) Ridic autobusu vubec nic neresil, jen si zatahl zavesek a bylo mu jednou, ze mu pulka autobusu v zadu tanci a druha pulka zkousi vsemozne druhy Taiwanskych drinku :)) Ostatni ucastnici provozu nas museli slyset uz na pul kilometru daleko! Po ceste jsme se jeste dvakrat zastavili na doplneni zasob v 7/11. Moc si to nepamatuju, ale myslim, ze okolo 4 hodiny jsme postupne usli a aspon trosku si odpocinuli...Byla to nezapomenutelna cesta :) Rano v Taichungu, v pristavu, jsme meli mensi problemy se vstavanim, ale vsichni jsme to nakonec zvladli. Meli jsme hodinu cas do odjezdu nasi lode a tak jsme se mohli projit. Videli jsme sposty rybaru, jak se vraceji z rybolovu. Nejvic nas ale zaujalo prase, ktere se po celem pristavisti pohybovalo tak, jako by mu to cele patrilo. Sezralo snad vsechny odpadky, ktere se vsude okolo valely. A navic neuveritelne smrdelo :) Pote jsme se vsichni nalodili na docela velkou lod a vydali se smer Green Island. I kdyz bylo 8 hodin rano ( a konec rijna!), tak slunicko neuveritelne palilo. Behem celeho vikendu jsme meli teploty hodne pres 30 stupnu. Napriklad, behem cesty na ostrov, ktera trvala asi hodinu, jsem vypil 2 litry vody. Na ostruvku na nas cekal clovek, u ktereho jsme byli ubytovani. A kde ze jsme vlastne bydleli? Luisa mluvi cinsky a tak predtim obvolala snad vsechny apartmany na ostrove a vybrala ten nejlepsi. A stalo to opravdu za to! V cene $2200NTD (asi 1200Kc) jsme meli: doprava trajektem na ostrov a zpatky, skutr na celou dobu pobytu(!), 2 noci ubytovani v apartmanech, 2x snidane, potapeni v mori a listek do Hot springs (teple prameny)- neco jako lazne. Co na to rikate? :) V pristavisti jsme se rozdelili do dvojic (ja byl s Ester) a vyfasovali jsme skutry! Nasadili jsme helmy a pockali na ostatni nez se taky pripravi. Potom jsme jeli na benzinku natankovat plnou. A uz nam nic nebranilo nasledovat dodavku. Dohromady jsme asi meli 13 skutru. Myslim, ze jsme byli docela dobry gang:) Za 15 minut jsme dorazili na nase misto. Ubytovani jsme moc neresili, kazdy si lehl tam, kam hodil batoh- nejak jsme tusili, ze tam moc casu nestravime :) Prevlekli jsme konecne do plavek a uz nam nic nebranilo v prozkoumavani ostrova! Objeti ostova trva asi 30minut, jsou tady vpodstate jen 2 silnice. Jedna vede po pobrezi okolo celeho ostruva a druha pres jeho stred. Uz po prvnich metrech (vlastne uz i pri pohledu z lodi) jsme pochopili, proc se to tu jmenuje Green Island. Domu na tomto ostruvku moc neni. Vsude je spousta stromu, keru a palem. Vsechno vypada perfektne. Vsak si to jen predstavte. Jedete na skutru, vitr vas prijemne chladi od tropickeho vedra, po jedne ruce vidite neskutecne krasnou zelen, divokou prirodu, nespocetne druhu palem. Na druhe strane je nekonecna plaz, azurove modre more a na vychodnim pobrezi treba i 3metrove vlny ktere se rozbijeji o utesy. A nad vami obloha bez mracku...Ráj! Ano to napadlo snad kazdeho z nas... I kdyz jsme se nemohli dockat toho, jak skocime do toho nejmodrejsiho oceanu, jaky jsem kdy videl, tak jsme se rozhodli, ze musime nejdrive dokoncit kolecko okolo ostrova. Jeste bohuzel nejsem tak dobrej spisovatel, abych dokazal popsat vsechnu tu nadheru, co jsme videli. Myslim si, ze fotky vam toho reknou mnohem vic, nez co ja bych dokazal popsat. Pri ceste jsme objevili i kemping, ale platit za kemping je opravdu zbytecne(o tom vice pozdeji). Pri okruzni jizde jsme se zastavili na vetsine rozhleden, ktere byli na utesech nad morem. Byl patek a ostrov byl uplne pusty, byli jsme snad jedini turiste, kteri se tu pohybovali. Na jednom miste jsem napriklad stal na kraji 100m vysokeho utesu, pode mnou jsem videl nad dno oceanu, na oboje strany se tahla plaz, na ktere se do nekonecna lamaly vlny, videl jsem spoustu utesu a skalisek, ktere se tycili z more jakoby jen proto, aby toto misto bylo jeste vice nez perfektni :) No, blizilo se k poledni a tak vedro uz se nedalo vydrzet a tak jsme se postupne vsichni slezli na jedne plazi. Byli jsme tam uplne sami! Prvne jsme si mysleli, ze nas ocean aspon trosku ochladi. Ale byl jak kafe! Bylo to bomba, vlny si s nami hrali jak s nejakymi figurkami a my jsme jenom blbli. Bohuzel nikde na ostrove se neda surfovat ani windsurfovat, protoze je vsude spousta skalisek a pobrezi je vetsinou skalnate. Navic jsou tu pry neskutecne silne proudy, ktere vas behem okamziku mohou odtahnout pekne daleko (vlastni zkusenost). Pak se vylosovali dobrovolnici, kteri se vratili do mesta pro vodu a zbytek lidi se natahl na plazi. Me po par minutach bylo takove teplo, ze jsem to nemohl vydrzet a tak jsem se rozhodl, ze si pujdu zaplavat. Kdyz jsem si na hlavu nasazoval plavecky bryle, tak jsem jeste netusil, co me pod hladinou ceka. Stravil jsem ve vode asi 2 hodiny. Par metru pode mnou, v te nejcistsi vode, co jsem videl, plavaly miliony ryb vsech barev i tvaru. Zlute, zelene, modre, cerne, ruzove, bile..Vazne vse. Byla to hra barev a svetel dno oceanu bylo skalnate a pomerne rovne, ale kazdych 50m byla na dne trhlina, ktera byla siroka zhruba tak 2 metry a hlubaka nekdy i patnact metru. Vsechno bylo tak krasne ciste, ze nebyl problem videt pod vodou i na velkou vzdalenost. Na dne jsem misty videl i neco, co jsem si nazval koralovymi utesy. Nevim co to bylo, ale vypadalo to uplne stejne. No a jak jsem tak plaval a kochal se podmorskym svetem, tak jsem zjistil, ze jsem docela daleko od ostatnich. Plaval jsem teda zpatky a tak po 10 minutach jsem zjistil, ze i kdyz plavu, tak jsem porad na stejnem miste. Ne-li jeste dal! No a tak jsem se rozhodl neplavat primo na zpatek, ale vzal jsem to kolmo k proudu a tak po 20minutach plavani jsem konecne ucil morske dno pod nohama. Uff. I kdyz jsem si predtim myslel, ze to mam pod kontrolou, tak jsem na vlastni kuzi zjistil, jak jsou ty povestne morske proudy nevyzpytatelne. Vratil jsem se pote za ostatnimi a chvilicku jsem se prospal. Byl jsem vycerpany, ale porad jsem nemohl verit na jakem miste jsem se to zase ocitl. Pri ceste nazpet jsme se sli podivat z jednoho utesu na zapad slunce. Nadhera! V aparmanu jsme se vysprchovali a zacali se schazet na veceri. A ze to teda zase jednou byla "dietni" vecere. Sli jsme do restaurace. V teto restauraci byl uprostred kazdeho stolu umisteny velky gril. A po zaplaceni poplatku zhruba 100kc, si kazdy mohl ugrilovat co chtel! A meli tady uplne vsechno. Asi 10 druhu ryb, krevety, kraby, kureci, hovezi a veprove ve vynikajicich omackach, spousta druhu zeleniny a ovoce. Stravili jsme na tomto miste asi 4 hodiny a ja jsem snad neprestal jist. Ale nebyl jsem jediny :) Vsechno bylo vynikajici! V sobotu rano jsme se prospali asi do 10 hodin. Byl 25. říjen a tak jsem mel narozeniny :))) Ano, jsem staroch, je mi uz 22!!! Decka me poprali a zasli jsme na Taiwanskou snidani. Dal jsem si jen sojove mleko, protoze jsem opravdu nemel hlad. Meli jsem asi 3 hodiny cas a tak jsem se vydali do stareho pristaviste, o kterem jsme slyseli, ze se tam da dobre skakat do vody. A taky ze dalo!:) Za pristavistem byla krasna pisecna plaz, kde jsem zkousel ruzne funkce na fotaku a tak z toho vznikly takoveto fotky. Cas utekl jako voda a ve 2 hodiny nas cekalo to, na co jsem se po patecni zkusenosti strasne tesil. Potapeni! Vsichni sme vyfasovali neopreny, boty, bryle a snorkl nasedli na skutry a nasledovali chlapka. Po nezbytnych bezpecnostich pokynech jsme se vrhli do vln. Meli jsme na to hodinu, opet to bylo uzasny. Meli jsme i krmeni pro ryby a tak jich kolem nas byli opravdu tisice! Skoda, ze nemam podvodni pouzdro na fotak chtel bych se o to s vami taky podelit, takto vam muzu ukazat jen fotecku pred potapenimNas cas ve vode vyprsel neskutecne rychle. Tak jsme chte nechte museli nasednout zpatky na skutry a vratit vybaveni. Sobotni podvecer jsme stravili ve mestecku u pristaviste. Jelikoz byla sobota, tak na ostrove bylo o poznani vice lidi nez v patek a tak se ve mestecku otevreli i nejake obchudky se suveniry. Ja koupil jen pohledy a na plazi grilovanou sepii (uz me vyhladlo). Veceri jsme tedka meli uz v normalnejsi restauraci a tak jsme si obejdnali 3x porci pro 10 lidi...Zase nas to zasitilo vic nez dost a tak jsme mohli zacit planovat co vecer. Rozhodli jsme se stravit noc na plazi a ze se rano podivame na vychod slunce. V noci jsme na obloze videli tolik hvezd, videl jsem dohromady asi 15 hvezd co padali, tak doufam, ze se me vyplni vsechna prani, ktere jsem si pral :) Pak jsme pozbirali drevo na plazi a rozdelali jsme ohen, popijeli jsme taiwanske pivo a vino. Byly to fantasticky narozeninovy den! Chtel bych rict, ze jestli sem nekdy jeste pojedu, tak uz vim, ze ubytovani neni treba resit :) Pred vychodem slunce jsme se trosku prospali a potom jsme vylezli na nejvychodnejsi utes na celem ostrove a cekali. Asi hodinu jsme se koukali jak se slunicko postupne zveda nad ocean...Od 6 hodin rano jsme meli domluvene teple prameny(Hot springs). Teplych pramenu je po celem taiwanu spousta a je vlastne jedna z hlavnich turistickych atrakci. Tyto prameny, jsou ale na rozdil od ostatnich slane! Na svete jsou jen dalsi 2 mista, kde je neco podobneho. Areal pramenu byl rozdeleny na 2 casti, starsi cast byla primo na plazi, kde byli udelane diry do zeme, ve kterych jsme se mohli rochnit. A nova, moderni cast byla asi 50 m od pobrezi. Tam to bylo udelane jako normalni bazen, jen s tim, ze voda byla slana a tepla. V jedne z vyrivek voda dosahovala teploty 40,6 °C a to uz vazne neskutecne palilo, ja jsem nebyl schopen tam vydrzet dele nez par minut. Tady v "laznich" jsme si poradne odocinuli, protoze posledni 3 noci jsme spanku moc nedali. A pred touto ranni zkusenosti, bych nikdy neveril, ze slunicko muze tak moc palit i v 7 hodin rano :) Asi okolo 10 hodiny jsme osedlali nase skutry a zajeli na snidani. No a pote jsme se uz jen zbalili a po jedne prozkoumavci ceste stredem ostrova jsme se uz vydali do pristavu, kde na nas ve 2 hodiny cekala lod. Tan naz zavezla zpet do Taichungu. Tam jsme si v pristavisti kazdy koupili obrovsky ananas u jednoho prodejce. Ten byl tak vynikajici! A na stejnem miste, kde nas predtim vysadili, na nas cekal KaraokeBus :) Takze cesta zpatky byla taky zajimava, ale uz jsme byli po vsem unaveni, tak jsme se jen divali na filmy a pospavali. Do kampusu NCCU jsme dorazili asi okolo 9hodiny vecer.
Tak takovy byl muj vikend, nikdy predtim jsem na miste podobnem tady tomuto nebyl. Vsechno se me strasne moc libilo a myslim, ze kazdy z nas, kdo se tohoto vyletu zucastnil, tak si to uzil na 101%.

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

to mi rekni ze ty porad ses s tou ester :-)))
co to znamena???

Anonymní řekl(a)...

:))myslim, ze je to kazdymu jasny;)