neděle 2. listopadu 2008

Večírek v nejluxusnějším hotelu v Taipei

28. října slaví Česká republika své narozeniny. A narozeniny se slavi i na ambasadach v zahranici. A ja jsem se jedne takove oslavy zucastnil. Jak jsem se k tomu vlastně dostal? V utery odpoledne, okolo pate hodiny, mi zavolal Tom (student z VŠE, ktery je tu jako exhange student v zimnim semestru) a rekl mi o akci, ktera zacina uz za hodinu a pul! Jedine co jsem vedel bylo, ze se jedna o oslavu 28.rijna, ze to organizuje Česká ekonomická a kulturní kancelář Taipei ( vlastne neco jako ambasada) a ze by jsem si mel zatracene pospisit, pokud se chci take zucastnit. Tak jsem utekl drive z hodiny cinstiny a pospichal jsem na kolej, kde jsem poprve oprasil muj oblek, ktery jsem si sem pracne privezl. Oblekl jsem se, rychle jsem prelestil boty a byl jsem pripraven vyrazit. Akce se konala v 5ti hvezdickovem hotelu ve stredu mesta, primo pod Taipei 101. S Tomem jsme uz asi za pul hodinky stali pred tim obrovskym Hotelem Hyatt a vubec jsme nevedeli, co nas vevnitr ceka. Vykrocili jsme dovnitr, poslicek nam otevrel dvere a jedna dama se nas hned ujala-ze urcite jdeme na Czech ambasy event. V tak luxusnim miste jsem snad jeste nikdy nebyl, vsechno se trpytilo a blyskalo a ja jsem tam snad stal s hlavou nahore a otevrenou pusou :) Slecna nas dovedla do hlavniho salu hotelu a se slovy "vitejte" nas opostila pred vchodem do obrovskeho salu, kde uz byla spousta lidi. Jen jsme se poradne nadechli, ja jsem vyplyvnul zvykacku a vkrocili jsme dovnitr. U vchodu stala, rada lidi, kteri vitali kazdeho noveho prichoziho. Pozdeji jsem zjistil, ze to byli zamestanci Ceske kancelare s manzelkami. Privitali nas, prohodili jsme par vet. Samozdrejme v cestine, ale reknu vam, ze i kdyz jsem tady teprve 2 mesice, tak me uz trosku delalo problemy najit spravna ceska slova. V sale uz asi mohlo byt tak 150 lidi. Rekl bych, ze tak polovina z nich mohli byt cesi. Jeste nez jsme se zpamatovali, tak jsem v sobe mel uz sklenicku Bohemia Sektu a par chlebicku, ktere nam po cely vecer mile taiwanske cisnice nabizeli. Uprostred mistnosti byl asi 3 metry vyskoky cesky statni znak vytesnany z ledu. Bylo opravdu zajimave behem vecera ten znak pozorovat a sledovat, jak se meni, tim jak led taje. No ale to nejlepsi, se nachazelo po obvodu cele mistnosti. Ceska jidla! Behem vecera jsem si konecne po dvouch mesich dal: Vepro, knedlo, zelo, svickovou, bramboraky, pecenou kacenu, polevku s jatrovymi knedlicky a spostu dalsich jidel. Vse jsme to zapijeli viny z jizni moravy nebo s...ceskym pivem! :) I kdyz taiwanske pivo je taky dobre, tak ceske pivo je proste ceske pivo :) Byla zde i spousta Taiwanskych specialit, ovoce, zakusku, zmrzlin, dortu,... A vse v takrka nekonecnem mnozstvi :) V sedm hodin vecer se ujal slova Jaroslav Doleček, reditel Ceske kulturni kancelare v Taipei. Je to vlastne hlavni zastupce CR tady na Taiwanu. V 15 minutovem projevu privital vsechny hosty, podekoval nam, ze jsme vsichni prisli a pak povidal o CR. Po jeho proslovu nam zahrala ceska hymna, na velkoplosne obrazovce se promitaly obrazky Prahy a pote predal slovo taiwanskemu ministru zahranici(!), krery na tuto "hostinu" nakratko zavital. Komicky pusobilo, kdyz ti 2 stali vedle sebe. Pan Dolecek ma totiz asi 215cm a taiwansky ministr ma maximalne tak 160cm :) Po proslovech jsme se opet mohli vrhnout na jidlo a piti. Az jsme se podruhe zasytili, tak jsme se pustili do seznamovani.
Za cely vecer jsem se bavil s vecinou cechu v sale, byl jsem prekvapeny, ze je tady docela dost studentu (pozdeji jsem zjistil ze na Taiwanu je zhruba 30ceskych studentu). Asi 15 jsem tento vecer potkal. Okolo osme hodiny za nami prisli holky, kterym jsem o teto akci zatelefonoval a nabidnul jsem jim, ze je sem pokusim protahnout. Ester s Oxanou (spolubydlici, rusko) nevahali, sehnali si vecerni saty a nam uz zbyvalo dostat se s nimi pres vchod. Ale vsechno probehlo bez problemu a taky koukali jak vyjevene, kde se to z niceho nic ocitli :) Udelali jsme jim prezentaci o CR a o ceskych jidlech. S Oxanou jsme nad vsemoznymi pokrmy probrali rozdily mezi ceskou a ruskou kuchyni- a zjistili jsme ze jspou docela podobne. Oba jsme si pochutnali na gulasi :) Ester zase asi nejvic ocenila strudl. Behem vecera jsem se bavil i s panem Dolecekem, a potvrdil se mi pocit, ktery jsem ziskal pri jeho proslovu, ze je to velmi sympaticky a vtipny clovek, ktery si svou praci uziva. Povidal nam o Taiwanu a o jeho praci. Bylo to velmi zajimave. Kdyz uz se sal zacal vyprazdnovat, tak jsme tam zustali jen my, a asi dalsi 15 studentu a mladych lidi. Povidali jsme asi jeste hodinu a okolo 12 hodiny vecer jsme po nezbytne vymene telefonich cisel sedeli v autobuse smer NCCU. Bylo to super vecer, poznal jsem konecne spoustu cechu (a jejich pribehy) , kteri se take rozhodli stravit cast sveho zivota na tomto prekrasnem ostrove. Jsem taky rad, ze znam vetsinu lidi z Ceske kancelare a vim, ze v pripade se na ne muzu kdykoliv obratit...Tak to je vse, takovy byl muj vecer v nejluxusnejsim hotelu v Taipei :)

Žádné komentáře: