pondělí 10. listopadu 2008

Návštěva z Masarykovy Univerzity a olympiáda NCCU

Ahoj!
Jsem tady zase s nejnovejsimi zpravami z Taiwanu. Jednim z nejvetsich prekvapeni je to, ze me tu bylo nyni o vikendu docela zima! I kdyz tady minuly tyden byly teplo pres 30 stupnu, tak o vikendu se zde vyrazne ochladilo. Napriklad dneska tady bylo dokonce 18°C! Je mi jasne, ze to neni buhvijaka zima, ale ja uz jsem si zde asi chte-nechte zvykl na poradne horka a tak jsem tady musel posledni dny oprasit dlouhe kalhoty a mikiny. Pred par mesici bych nikdy nerekl, ze me muze byt takova zima pri 18stupnich!

V sobotu, kdy se teploty pohybovali jeste pres 20 stupnu se na NCCU konali Olympijske hry. Byla to akce zorganizovana studentskymi ambasadory a nebyt destiveho pocasi, tak verim, ze by to byl prekrasny den. Ja jsem se zucastnil turnaje ve fotbale. Vytvorili jsme s ostatnimi studenty mezinarodni tym. Zapas se hral za husteho deste a vsichni jsme byli promokli az na kost. Ale zima nebyla. Ja tady nemam moje kopacky, tak jsem hral na trave v normalnich teniskach a reknu vam, ze jsem si dlouho dobu tak dobre nezabruslil jako pri tomto fotbalovem turnaji :) Prvni zapas jsme dostali nakaldacku od behavych asiatu. Ve druhem zapase, ktery jsem hral v druhem tymu, protoze nebyl dostatek hracu, se nam uz darilo lepe, vstrelil jsem i nejake goly a zapas smeroval k vitezstvi. Ale v polocase nam spravce hriste prinesl spatnou zpravu. Na mokre trave se nesmi pokracovat- znicilo by se hriste! No a tak jsme museli ukoncit nejenom nedohrany zapas, ale i turnaj. No tak jsme se aspon najedli a napali prichystanych chipsu a napoju a rozesli jsme se s tim, ze olympiada (a turnaj) se presune na nejaky z nasledujich vikendu...Tak aspon budu mit cas trosku potrenovat, protoze jsem ted hral fotbal po par mesicich...a bylo to poznat :)

Olympiada se konala v sobotu, ale ja jsem mel i v patek a nedeli nemene zajimavy program. Na National Chengchi University prijeli zastupci z Masarykovy University. Na zacatku minuleho tydne jsem obdrzel e-mail s pozvankou na meeting mezi zastupci obou univerzit. Bez vahani jsem souhlasil a tesil jsem se az potkam nekoho noveho z me vlasti. Nebyl bych to asi ja, kdybych na sraz neprisel s malym spozdenim. Ale tentokrate to nebyla moje vina. V restauraci jsem dostal smesne maly obed a jelikoz jsem mel poradny hlad ,tak jsem si objednal jeste druhe jidlo a tak jsem na to musel cekat dele nez jsem myslel. V jednaci mistnosti bylo dohromady 5 lidi. Ze vsemi jsem se pozdravil a predstavil. Masarykovu Univerzitu zde zastupoval prorektor Mikulas Bek. Pana Beka na jednani doprovazeli dve sympaticke slecny z oddeleni marketingu MU. Petra Judová a Markéta Tikalová. Na druho stranu National Chengchi University zde byla zastoupena take svym prorektorem. Vsichni byli obleceni velmi formalne a ja jsem tam snimi sedel v kratasech a behem rozhovoru jsem se snazil nenapadne aspon zapnout moji kosili:)

Schuzka se nesla ve velmi obecnem duchu. Kazdy z rektoru kratce predstavil svoji universitu, pocty zahranicnich studentu, nabizene programy a tak dale. Mimo tematy rozhovoru nemohlo chybet samozdrejme ani pocasi obou zemi :) Ja jsem se taky zapojoval do diskuze a oni se me ptali na moje dojmy ze studia. Bylo to velmi pratelske. Ja jsem jim popisoval moje zazitky a potvrozoval jsem oboum prorektorum, co ten druhy rekl o sve univerzite rekl. Ja jsem byl vlastne jedniny, ktery vedel, jak to na obou univerzitach doopravdy vypada. Asi po necele hodince jsme se zacali pomalu loucit. Prorektori si predali darky a nechybeli ani nezbytne fotografie. Na zaver jednani jsem se bavil se slecnama z marketingoveho oddeleni v cestine a pozvali me na veceri. Tak jsem souhlasil a domluvili jsme si sraz na 8hodin. Ja jsem sel na cinstinu, napsal jsem si nezbytny testik na 10 novych znaku a v podvecer jsem se vypravil na sraz.Na srazu jsem se predstavil jeste s jednim panem z fakulty informatiky a jednou doktorantkou, Janou Petricovou, ktera studuje na stejne univerzite jako ja jiz druhym rokem. Ale jeste jsme se predtim nevideli. Tak nas bylo dohromady 6 a vypravili se na veceri. Uz jsme byli vsichni poradne vyhladli. Na doporuceni Jany (studentky z NCCU) jsme sli na pekingskou kachnu do jedne tradicni restaurace. Sedli jsme si ke kulatemu, otacivemu stolu na ktery nam behem vecera donesli spoustu misticek s jidlem :) Pri ceste do restaurace jsem si povidal s panem prorektorem o spouste zajimavych veci. Rikal me, co je vlastne naplni jeho prace, kde vsude uz cestoval a jak vlastne probiha prezentace Masarykovy univerzity v zahranici. Musim rict, ze jsem se snad jeste nikdy tak normalne nebavil s nikym tak vysoce postavenym. Pan Bek je opravdu velmi sympaticky a vzdelany clovek. Pozdeji jsem zjistil, ze patri k tem lidem, kteri maji delsi tituly nez jmeno, ale narozdil od tech ostatnich se snim dalo normalne bavit. Ale to stejne platilo i o slecnach a o panovi z informatiky. Behem vecere se nas vyptavali na spoustu veci o taiwanu, tak jsme se jim s janou snazili odpovidat. Vysvetlovali jsme jim vsechno, co dostali na talir, jak jist cinskyma hulkama ci jak spravne zabalit pekingskou kachnu. Behem celeho vecera jsme si vsichni vykali. Pri rozhovoru s panem rektorem mi to nedelalo problem, ale musim se priznat, ze kdyz jsem se bavil s Marketou nebo s Petrou, tak jsem mel obcas problemy aby jsem jim rikal vy a ne ty. A ja myslim, ze si toho take vsimly :)

Po obrovske veceri, kterou platila Masarykova Universita, jsme sli jako spravni cesi do Taiwanske hospudky na pivko. Holky si dali vino a take jim chutnalo. S panem prorektorem jsme si objednali obrovksy dzban piva, ktere jsme si behem vecera navzajem dolevali. Bavili jsme se o taiwanu, ja jim povidal, kde jsem tady uz vsude cestoval a co jsem zazil. Rikal jsem jim co to je CouchSurfing. Oni me zase povidali o jejich praci a zkusenostech. Asi o pulnoci jsme sli na metro a pri louceni me pozvali na nedelni veletrh na kterem budou prezentovat MU.

V sobotu jsem se se zucastnil olympiady, jak uz vite. No a v nedeli odpoledne jsem se vypravil k Taipei 101, kde se konal veletrh pro Taiwanske studenty na kterem se jim prezentovali moznosti studia v Evrope. Ja jsem si na nasem stanku vzal spoustu letacku o studiu v CR na Masarycce, ktere budu ukazovat tem, kteri budou zvedavi, kde to vlastne studuju. Sel jsem si poslechnout i prezentaci o CR a Masarykove Univerzite. Bylo to zajime slyset, jak se prezentujeme navenek. Na veletrhu jsem se potkal s asi 10 dalsimi cechy. Nejaci z nich prezentovali svoje univerizity a ostatni byli studenti jako ja, kteri se hrde hlasili k te sve skole :) Se ctverkou z MU jsem se domluvil na vecer, ze zajdeme na veceri a ze jim ukazu night market. Dali jsme si sraz opet v 8 hodin, tentokrate u Shilin Night Marketu- toho nejvetsiho v Taipei. Tak jsem je tam provedl, zasli jsme na veceri. Bylo na nich videt, ze neco takoveho jeste vazne nevideli. Ptali se me jestli tomu jidlu muzou verit, jestli jim z toho nebude spatne a tak. Nakonec si vsichni az na pana z fakulty informatiky neco dali. Pan z informatiky nebyl schopny nic ochutnat. I kdyz jsem mu nasel tu nejevropstejsi vec v celem night marketu, tak me vysvetloval, ze proste ma nejakou zaklopku a ze tady nemuze nic strcit do pusy.

Asi po hodinove prochazce jsme si opet sli sednout na pivko. To uz mohl i pan z informatiky. Holky si zasli na masaz nohou a my jsme si povidali s obema pany. Bylo to opet ve velmi pratelskem duchu. Mimoreci jsem zjistil, ze tento vecer prilita do Taipei i rektor Masarykovy Univerzity Petr Fiala! Na pondeli totiz ceska ekonomicka a kulturni kancelar usporadala meeting mezi ceskymi a Taiwanskymi univerzitami o budouci spolupraci. Rektori vetsiny vyznamnych Taiwanskych univerzit se zastupci z univerzit z ceska se zde schazeji aby si popovidali o tom, jake jsou moznosti spoluprace techto dvou zemi. Obe dve zeme vidi v te druhe obrovsky potencial. Pozdeji behem vecera zazvonil panu Bekovy telefon-volal mu rektor MU, ze uz je na ceste do hotelu. Kdyby nebyl unaveny, tak by mozna prijel za nami na pivko a ja by jsem si mohl pripit i s panem rektorem :) Skoda. Na zaver me Marketa nabidla rozhovor do univerzitniho casopisu muni.cz a pan Bek me rekl, ze az prijedu z meho studijniho pobytu, tak at se za nim stavim, ze by pro me mohl mit nejakou praci (!!!). Vsechny pivka byly opet zaplaceny MU a my jsme se po rozlouceni vsichni vydali do svych domovu.

Abych to zhrnul, tak chci rict, ze vsichni 4 zastupci moji skoly byli velmi sympaticti a pratelsti. Dozvedel jsem se spoustu noveho a zajimaveho a musim rict, ze me jejich prace pripada velmi zajimava! Jsem moc rad, ze jsem jim mohl ukazat kousek Taipeie a popovidat jim o teto zemi. Verim, ze jim to take libilo jako me.
Na zaver se Vam chci omluvit, ze bohuzel nemam vice fotek, protoze jsem nefotil. Fotili holky a ja jakmile od nich fotky obdrzim, tak je do tohoto clanku pridam.

Jinak nyni mam pred sebou posledni 2 tydny cinstiny a chystame se opakovat vsechno, co jsme doted probrali. Takze me ceka jeste vetsi zaber nez doposud. Ale pote by jsem snad konecne mel mit vice casu. A posledni vec, behem nasledujich dnu, az se zase dostanu k pocitaci, tak vam napisu o tom, kam jsem si jiz koupil letenky na moje cestovani o prazdninach mezi semestry!!! :)
Tak brzo ahoooj!

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Motivace:

http://cestovani.idnes.cz/bangkok-hrisne-mesto-lasky-a-padlych-andelu-fkl-/igsvet.asp?c=A081110_145831_igsvet_tom

BTW Chválím blog. :-)

Jirka řekl(a)...

Diky za zajimavy odkaz...

BTW Kdo jses? :-)