čtvrtek 2. dubna 2009

Oktoberfest, moje nachlazení, rozlučková párty, Italský den a Kenting SPRING SCREAM festival

Ahoj! Tak jsem se po dvou týdnech dostal opět k psaní blogu. Jak ostatně můžete poznat i podle nadpisu :))) Nebojte se, všechno je v pořádku :) Jenom jsem měl poslední týdny docela dost práce se školou a čínštinou. A tím pádem mám nyní také hodně práce s psaním dalšího článku :) Pokusím se nyní v následujících pár odstavcích shrnout, jak se tady na Taiwanu mám.

S exchange studenty chodime sem tam večer na párty :)Ale to není nic nového. Asi nejdůležitější věc, co se mě stala, bylo to, že jsem tady na Taiwanu poprvé onemocněl. Bolelo mě v krku, smrkal jsem jak o závod a sem tam jsem měl i horečky. A to všechno skoro 2 týdny. Nyní je to již snad všechno zdárně překonáno a vyléčeno. Však jsem to poctivě léčil každé ráno a večer panákem slivovičky :)

Ve středu 25. Března SA (Studentští ambasadoři) uspořádali velmi povedenou akci. Oktoberfest! Ano, čtete správně tady na Taiwanu a v březnu :) Po zaplacení symbolického vstupného (50NTD) každý měl nárok na 4 piva. S tím, že další 3 se dali vyhrát v nejrůznějších soutěžích. Například držet krygl plný vody po dobu 2 minut: Nemyslete si, ale žádná brnkačka to nebyla :) SA si navíc domluvili sponzorství s jednou německou restaurací v Taipei a tak jsme měli možnost pít i pivo evropské. Teda pokud někdo měl náladu vystát si typickou taiwanskou, tak 70m frontu. Já jsem ale z Čech a tak jsem samozřejmě získal pivko od kamarádů, co stáli vpředu :) A ne jednou :) Na Oktoberfest dorazili tak tři stovky studentů plus téměř všichni Exchange. Byl to pěkný večer až na to, že jsem ho skoro celý prokašlal :)

Minulou sobotu jsem (snad úspěšně) ukončil první předmět druhého semestru. Byl to Cross border strategic alliances. Ve čtvrtek předtím jsme psali závěrečnou zkoušku a v sobotu jsme měli hodinovou prezentaci o jedné strategické alianci. Moje skupina (Julien-Francie, Suzanne- Německo a Lucy-Kanada) prezentovala o alianci Renault-Nissan. Byla to snad jedna z nejobsáhlejších prezentací, co jsem kdy dělal. Ale téma mě bavilo a měli jsme super tým a tak jsme to v pátek večer (no vlastně v sobotu ráno) všechno zdárně dokončili. I prezentace se povedla. Sice ještě nevíme výsledky, ale myslím, že by to mělo být ok. Nejlepší část toho dne nás ale ještě čekala. Profesor toho předmětu nás všechny pozval k sobě do apartmánu na rozlučkovou párty. Sešlo se nás tam dohromady asi něco přes 20 IMBA studentů. Když jsme taxíkem jeli k jeho obydlí, tak jsem ještě netušil, co nás tam čeká. V nejkrásnější lokalitě v Taipei, v posledním patře moderního mrakodrapu nás pan Profesor přivítal do svého překrásného apartmánu. Tento byt, odhadem asi 3x větší než náš, byl opravdu exkluzivní. Místo jedné zdi tam bylo obrovské okno, ze kterého byla Taipei 101 vidět jako na dlani. Vybavení tam vypadalo jako na nějakém dodnes používaném zámku. Všechno bylo vyzdobené tmavě hnědým dřevem a perské koberce se střídali s nejmodernějšími vychytávkami. Profesor nás nenechal ani o žízni a hladu. Měl tam asi 100 Heinekenů, zhruba 10 kalifornských vín a spoustu džusů. Na jídlo pro nás objednal, Mexické chipsy s vynikající omáčkou, lahodné sushi, grilované kuře, bramborový salát a spoustu čínských zelenin. A jako desert se podávala pravá šunka!!! Hmmm. Vám to asi moc nepřijde, ale my, co jsme něco takového neviděli už 7 měsíců, jsme se olizovali až k uším :) Dodnes nevíme, kde to tady sehnal… Poté co jsme si popovídali a rozloučili se, tak jsme se ještě vydali do centra do jednoho baru. Jak vidím, tak jsem zapomněl napsat, co to je za profesora. Je to asi 60letý Američan, má čínskou manželku a žije nastřídačku v Taipei a Sanghai, kde také učí. Učit začal až nyní v důchodu, předtím pracoval v mnoha MNC a zabýval se SBSA. Proto nejspíš také takový apartmán…

V neděli (myslím 26. března) jsem šel s Ester a Tiffany na Italský den v Taipei. Italský den v Taipei, byla vlastně obrovská prezentace italské kultury a života pro Taiwance. Celou akci organizovala kancelář, kde Ester pracuje. Konalo se to v Red House ve středu města a trvalo to v podstatě celé nedělní odpoledne. Viděli jsme taneční vystoupení, prezentace různých malířů a umělců a tak dále. Ale to důležitější bylo rozmístěno všude okolo pódia. A to ochutnávky veškerých italských produktů :) Například, 4 druhy těstovin, Italská vína, olivy, různé nápoje, kávy, parmazán a další sýry a tak dále. Všechno bylo vynikající a tak jsem nepřestával kolovat :) Tady jsme například ve frontě na Pesto :) : Během odpoledne jsme se seznámili s pár Italy, kteří tady na Taiwanu také studují. Okolo páté hodiny, kdy už všechno pomalu končilo, tak jsme měli sraz s Olofem (Švédsko) a Peggy (Taiwan). Olof tu se mnou studoval podzimní semestr a nyní studuje v Koreji. A rozhodl se, že nás, staré známé přijede navštívit do Taipei. A tak jsme všichni společně zašli do jedné kavárny a povídali. A povídali :)

A co jsem dělal tento víkend? Konečně jsme tento semestr někam vyjeli! S dalšími 30 Exchange studenty jsem jel na prodloužený víkend na pláže na jih Taiwanu. Ano, do starého známého a krásného Kentingu. Akci zorganizovala Tammy, snad nejakčnější Taiwanka ze všech Taiwanek na ostrově. Vyjeli jsme vlastním objednaným autobusem, ve čtvrtek, v 11hodin večer, od hlavní brány NCCU. Na autobuse celou noc probíhala nefalšovaná párty. Většina lidí na to byla předzásobena a ti co nebyli, tak všechno doháněli při zastávkách v obchůdcích 7/11. Moc jsme toho tu noc nenaspali. Já jsem s sebou vzal na ochutnání zbytek mé medicíny. Slivovici :) To jste měli vidět ty obličeje těch lidí, když to ochutnávali. Jediní lidi, kteří ochutnali víckrát, než jednou jsme byli my Češi a Poláci :) Ostatní nějak hned přešla chuť…. A nevěřili tomu, co my v té „východní Evropě“ pijeme za věci. Ráno jsme celí rozlámaní vystoupili v Kentingu u našeho Katolického hostelu. Bylo 6 hodin ráno a hostel jsme měli až od 2 odpoledne a tak jsme si všichni polehali po zemi a snažili se trošku vyspat. Poté jsme se šli trošku projít po okolí a před polednem jsme se odebrali na pláž. Celý den bylo pod mrakem, sluníčko vysvitlo jen na pár minut, ale i tak jsme večer byli všichni opálení. Na pláži někteří nabírali síly a my jsme hráli beach. Bylo to super, krásně teplo, zhruba 30°C. Docela rozdíl oproti Taipei, kde máme poslední dobou deštivo a tak okolo 17 stupňů. Večer jsme šli společně na večeři do mexické restaurace a potom jsme šli tam, kvůli čemu jsme sem vlastně přijeli. Na beach party. Ano, tento víkend se to totiž v Kentingu konal Spring Scream- největší hudební festival na ostrově. Na plážích po celém parku byli podia a v podstatě každý kdo na Taiwanu něco znamená, tak tam někde vystupoval. Pláže byli celé noci plné lidí, kteří poslouchali, tančili, pili, střileli ohňostroje a tak různě. Někde jsem slyšel, že tam mělo na plážích tančit až 15 000 lidí. V sobotu, až jsme se vyhrabali z ubytovny a nasnídali v Starbucks, tak jsme se rozhodli, že půjdeme surfovat. Někteří z nás už byli rozhodnutí dlouho dopředu :) Vzali jsme si taxíky na pláž, která čelí Pacifiku. To znamená tu, kde jsou větší vlny :) Půjčili jsme si dohromady asi 10prken a všichni jsme se nadšeně vrhli do zápasu s vlnami. Asi za 20 minut jsme byli všichni úplně mrtví, natož aby se někdo svezl :) Po chvilce jsem se do toho pustil znovu a to už jsem se i párkrát svezl! Potom jsem šel do vln s Ester a pomohl jsem jí chytit pár vln. Poté jsem šel i s Lucy, to bylo o trošku těžší, protože tam byl i problém s plaváním :) Ale myslím, že jsme společnými silami také jednu vlnu chytli :) A pak jsem šel zase jezdit sám! I když jsem naprostej začátečník, tak to bylo super! Dodalo mě to novou energii a já jsem potom strávil asi 5 hodin ve vlnách. Ke konci už jsem byl tak zničenej, že jsem ani nemohl zvednout ruku. Ale úplně mě to dostalo (a nejenom mě) a tak se budeme snažit o víkendu vždycky někam vyjet za surfováním :) V sobotu večer jsme si šli projít asi 2km night market přes celou vesnici Kenting a poté jsme se rozdělili. Někdo šel na party, kde se platilo vstupné, a někdo zůstal u starých dobrých menších plážiček. V neděli ráno jsme byli všichni tak zničení a nevyspalí, že jsme se jenom odebrali na pláž a strávili tam celý den :) Já jsem po celém těle na vlastní kůži cítil, co to znamená surfovat. Bolel mě každičký sval. Ale byl jsem maximálně spokojený. V neděli nám už svítilo sluníčko na 100% a tak jsme se všichni spálili. Hlavně teda já a Ester. Na pláži jsme potom hráli beach, někdo si půjčil vodní skůtry, někdo šel na banán…No prostě jsme se užívali a odpočívali. No a ve 4 hodiny odpoledne jsme odjeli do Taipei, kam jsme přijeli něco málo před půlnocí. A přivítala nás zase strašná zima. Asi 15°C a deštivo. Ach jo, snad to bude brzo lepší.
Ještě bych chtěl napsat jednu věc, která se může stát asi jenom na Taiwanu. Při příjezdu do Kentingu jsem si v autobuse zapomněl peněženku s veškerými doklady a asi 7000NTD. V neděli když pro nás ten stejný řidič autobusu přijel, tak měl pro mě připravenou moji peněženku se vším na svém místě. Ani dolar nechyběl. O tomto se nám v ČR může asi jenom zdát…

Tak takový byl ve stručnosti Kenting. A co jsem dělal tento týden? Dneska (ve čtvrtek) jsem psal velký test v čínštině a tak jsem se na něj snažil připravovat. Navíc v pondělí se mě(konečně) podařilo zaregistrovat na internetových stránkách, kde bych měl dostat povolení k výstupu na nejvyšší horu Taiwanu vysokou 3952m. Takže pokud se již nic nepokazí, tak o prodlouženém víkendu od 9. do 11. května bych měl být na horách :))) Půjdu s dvěma polskými kamarády. Původně nás na to mělo jít víc, ale po problémech s registrací se nám to bohužel nepovedlo. O výstup na Yushan (tak se ta hora jmenuje) je obrovský zájem. Mají denně asi 800 žádostí a výstup povolí jen stovce lidí denně.

Poslední věc na kterou by jsem vás chtěl ještě upozornit je to, že jsem si změnil e-mailovou adresu. Email na seznamu je dobrej, ale nějak ještě nezvládá emaily v čínštině a hlavně i některé v angličtině. Už jsem toho měl dost a přešel jsem na gmail: jirkahorak@gmail.com A můžu ho všem jen vřele doporučit!

Tak, to jsem se po dlouhé době zase rozepsal, co? Tak se mějte pěkně a užívejte si pěkné počasí v ČR. Nyní je asi jediné období v roce, kdy tam máte tepleji než já tady :)))

Ahooooooooooooj!

Žádné komentáře: