neděle 8. března 2009

Nový semestr=nové předměty

Ahoj, tak jsem se konečně po delší době zase dostal k psaní blogu. Tak co se tady na Taiwanu v posledním týdnu událo? Po týdnu zkoušení jsem si již vybral předměty na tento semestr. I když bych si mohl zapsat kurzů méně, tak jsem se rozhodl, že budu mít zase 4 předměty a čínštinu jako v semestru minulém. Jen tak pro informaci, tady jsou názvy předmětů, které studuju:

1) Global Leadership (IMBA, úterý a pátek 19:00-22:00)
2) Cross-border strategic alliances(IMBA, čtvrtek 19:00 a sobota 9:00-16:00)
3) Investments (bakalářské, úterý 14:00-17:00)
4) International law (bakalářské, středa 13:00-16:00)

Ve všech jsem již absolvoval první lekce a všechny jsou hodně zajímavé. Ale pokud bych si měl vybrat, tak nejvíce mě asi baví Global leadership a nejméně právo. Nejlepší na mém rozvrhu je to, že první dva z mých předmětů jsou intenzivní (jak jste si mohli všimnout podle času). To znamená, že GL budu mít jen do půlky dubna a CBSA končí ještě dříve, již na konci března(!!!). Navíc v mých bakalářských předmětech jsem si domluvil s profesory, jestli bych si nemohl napsat závěrečné testy dříve. No a oni mě to povolili, takže teoreticky mě zde škola skončí někdy k půlce května. Juchůůůů :). Jsem za to vážně rád, protože mě tu povinnosti skončí asi o měsíc dříve, než jsem plánoval. Na druhou stranu mám nyní strašně moc práce, protože když je kurz krátkodobější, tak to neznamená, že by se v něm naučilo méně. Obsah je úplně stejný jako pro předměty, co by měly trvat celý semestr, akorát my na stejnou látku máme jenom pár týdnu…

A co se týká mojí čínštiny, tak budu mít opět kurz velmi intenzivní. To znamená 5x týdně tři hodiny. Čínštinu tady vlastně studovat nemusím, ale po zkušenostech z podzimu vím, že mě to bude bavit. Již mám za sebou první týden a zjistil jsem, že jsem toho během „zimy“ nezapomněl tolik, kolik jsem si myslel. V mojí třídě jsou všichni noví. Nikoho jsem předtím neznal. Ale po prvním okoukávaní všichni vypadají v pohodě a vypadá to, že hodiny zase budou zábavné (jinak by se to asi nedalo moc přežít). Obsazení se může ještě lehce změnit, ale zatím to vypadá, že se následující měsíce budu každé ráno vídat s Iráčanem, Korejkou, Mongolem, Kanaďankou a holkou z Maršálových ostrovů. Brzo by měli být i fotky. Napsal jsem, že se s nimi budu vídat každé ráno. Ano, rozhodl jsem se, že si změním čas a místo odpoledních lekcí, které jsem měl celý podzim, jsem se rozhodl pro čas od 8:00 do 11:00 ráno. Uffff, mám za sebou již první týden a musím říct, že je to velmi velmi náročné :) Ale zase na druhou stranu, mám nyní daleko více času odpoledne. Teď si jenom zvyknout vstávat a bude to OK :).

No a co se nových studentů týká, tak jsem se již s téměř se všemi seznámil a po prvních dvou společných týdnech na NCCU to vypadá, že tento semestr tu bude opět hodně srandy :)
Ester má za sebou první týden v práci. Jak jsem již psal minule má internship v Italské kulturní a ekonomické kanceláři. Pracuje tam na poloviční úvazek 4 hodiny od 9:30 do 13:30 každý den. Zatím je nadšená, protože dostala velmi zajímavý projekt, na kterém bude pracovat. Se svým nadřízeným mají za úkol najít a prozkoumat veškeré produkty taiwanských firem, které neoprávněně používají italské symboly. A že jich tady je! Tady na Taiwanu, pokud se o něčem řekne, že je to italské, tak se to okamžitě strašně dobře prodává. Ať se jedná o oblečení, jídlo, kosmetiku a cokoliv dalšího. A proto je zde hodně firem, které si na svůj výrobek umístí italskou vlaječku, aby tím podpořili svůj prodej, ale přitom s Itálií nemají nic společného. Ester má za pár týdnu o stavu této problematiky podat zprávu. Musím říct, že jsem sám zvědavý, jaký bude závěr…Takže nyní si můžete představit, jak to vypadá, když jdeme ven. Foťák je pořád při ruce a Ester na každém rohu fotí každý náznak italské symboliky na nejrůznějších produktech :)))

A co se mých dalších plánů na cestování týká, tak v nejbližší době nic neplánuji. Není na to čas. Musím počkat, až mě skončí aspoň jeden z intenzivních předmětů. Nejbližší akce, která by se mohla uskutečnit, tak by mohl být výlet s Exchange studenty na jih do Kentingu. A to někdy na začátku dubna. Ale zatím je to hodně mlhavá vzdálená budoucnost.

To je pro dnešek vše a slibuji, že hned jak bude vteřinka času, tak sem zase napíši :)))
Mějte se všichni moc pěkně ahóóóóóóóóóóój!

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Jak právo nejmíň ti dám...

Jirka řekl(a)...

:) No je to tak :)))