pondělí 8. prosince 2008

All-you-can-drink bar a česky mluvící Taiwanci

Tady, 160km od Čínského pobřeží, se začíná pomalu a jistě ochlazovat. Po dvou teplejších týdnech z konce listopadu chladnější počasí zase začíná klepat na dveře. Ale teploty ještě pořád neklesly pod 12°C, takže to ještě není takové jako v Česku. A jak se tady vlastně mám?

Tento víkend jsem byl opět v Taipei. Žádný výlet, žádné nové zážitky z cestování. Od výletu nás na poslední chvíli odradilo již zmíněné počasí a hlavně jsem se rozhodl, že dokončím všechno důležité do školy. I když to tak možná nevypadá, tak je to tady sem tam docela záběr. Tento týden mě čeká druhá část prezentace do Chinese Business in Global Perspective. Nyní je pondělí večer, a abych Vám řekl pravdu, tak ještě ani nevím, o čem budu mluvit (!). Na druhou stranu, už zítra mě čeká další prezentace do Human resource managementu a tu už mám dokončenou a jsem s ní více než spokojený. Také je to 50:50 :/ Hm… No ale nechme školu stranou. Chtěl bych vám říci něco o mém sobotním večeru. Domluvil s Taiwanskými kamarády, že zajdeme do jejich oblíbeného baru. Tak jsem v sobotu večer jel s Ester skoro až na druhou stranu Taipei, kde se bar nachází. Potkali jsme se tam asi z 10 Taiwanskými studenty, většina z nich chodí na stejnou školu jako já, na NCCU. Opravdu jsem se nemohl dočkat, protože jediné, co jsem o místě věděl, bylo, že je to ALL-YOU-CAN-DRINK. To znamená, že po zaplacení vstupného se zde celý večer může pít cokoliv bez omezení. Před vstupem do této hospůdky jsme si všichni oblékli bílé svršky a napochodovali jsme ke vchodu. Bílá trička jsou tady při vstupu téměř povinností, protože nositele opravňují ke slevě. Zaplatili jsme v přepočtu každý zhruba 250Kč a vstoupili jsme do ráje každého alkoholika. Na baru jsem objevil nápojový lístek plný koktejlů a různých šejků. Nabídka byla opravdu velká. Víno a pivo je samozřejmostí. Navíc barmani byli ochotní namíchat každému cokoliv i podle vlastní receptury.
Jsem si jistý, že v České republice by se podobný podnik jistě neuživil. Že Dave, Tome, Martine atd. :) Rozhodně ne při takové ceně vstupného. Ale tady na Taiwanu je to krapet jiné. Bylo zajímavé pozorovat Taiwance, jak se pomalu a jistě (to pomalu se jen tak říká- bylo to teda pěkně rychle)opíjejí. On je totiž docela rozdíl když někdo má skoro 190cm a 80kilo a průměrný Taiwanec třeba jen 165 a 60kilo. To opravdu do “stavu veselosti” stačí daleko méně. Nějací Taiwanci po dvou hodinkách spali spokojeně na sedačkách, ale někteří se kontrolovali a tak jsme si i pěkně popovídali. Musím říct, že to byl pěkný večer, ale bohužel si už nějak nepamatuju, kdy jsem se vrátil na kolej :p

Ještě se s Vámi chci podělit o jednu zajímavou věc, která mě dost překvapila. Asi 2 dny zpátky, dole u restaurací pod mojí kolejí, jsem stál ve frontě na moje oblíbené restované nudle s tofu a čili omáčkou. A jak tak hlady koukám na kuchaře, jak to tam kuchtí, tak slyším lámavou češtinou: „Ahoj, Jak se máš?“ „Ahoj, já se mám dobře. A ty?“ „Děkuji, já se mám taky dobře. Kolik ti je let?“ Nevěřil jsem vlastním uším! Kluk a holka (Taiwanci!) si povídali v češtině! Tak jsem přišel blíže a zeptal jsem se jich: „Vy mluvíte česky???“ A oni odpověděli „Ano“ No a tak jsme si chvilku povídali. Po chvilce jsme přešli na angličtinu, protože jejich čeština byla opravdu základní (ale byla!).Dozvěděl jsem se, že jedna česká doktorandka na NCCU učí češtinu. Wow! A že oni nejsou jediní, kdo do její třídy chodí. Prý mají 2 hodiny jeden krát týdně od září. Musím říct, že na to toho uměli docela hodně! No a tak jsme se spolu naobědvali a já oni se mě nadšeně vyptávali o naší zemi a o tom jak vyslovit Ř.

Jinak mě tento týden zabírá docela dost času sledovaní on-line přenosů :) A že se ptáte čeho? No jak jistě většina z vás ví, tak v ČR je tyto dny MS ve florbale. A když bohužel nemůžu být při tom, tak se aspon poctivě dívám na zápasy přes internet...Škoda, že to proti těm Švédům nevyšlo, chyběl kousek...:) Však jim to vrátíme ve finále! :)

Tak to je ode mě pro tentokrát všechno. Ještě bych možná mohl říct, že tady Mikuláš neexistuje a tak jsem tento rok konečně nedostal žádné uhlí))

Mějte se fajn! Ahoj!

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

250 za večer to je vážně hustý
hlavně pro ty co jsou trochu tlustý

V Čr by tohle opravdu nešlo
do čechů hodně by se toho vešlo

Dal bych si mojito nebo rovnou pět
s tajvancem motal se už by celej svět

Potom bych přešel na náký to pivečko
ovšem neomítl bych i lahodný vínečko

Na parketu jak hvězda bych válel
do toho panáky do sebe sázel

No nic Juro tak se tam dobře měj
a do sebe alkohol hezky hodně lej