pátek 26. prosince 2008

Štědrý večer a poslední hodina tenisu

Jak jsem napsal v posledním článku, tak Štědrý den jsem strávil s kamarády v bytě u Kristýny. Pro ty z vás, kteří neví, kdo to je, tak to je ta holka, kterou jsem poznal přes CouchSurfing v Kaoshiongu. Poté se přestěhovala za svým Italským přítelem Alessandrem do Taipei. No a párkrát do měsíce jsme s nimi vždycky zašli na večeři nebo na nějaký kratší výlet. Jejich byt se nachází asi 5 minut chůze od Taipei 101. Je to snad nejlepší lokalita v celém městě. Obsazení naší Vánoční párty jsem napsal v posledním článku. Všechno zůstalo při starém. Až na 2 změny. Matt si s sebou vzal taiwanskou kamarádku, takže nás tam bylo 10. A o druhé změně napíši později :)
Poté, co jsme se stavili v Taipei 101, aby opozdilci dokoupili své dárky, tak jsem něco málo po 7. hodině večer zazvonili na Kristýnu. Po vstupu do bytu. Nevěřil jsem svým očím. Všechno bylo překrásně vyzdobené vánočními motivy. Stůl byl překrásně prostřený, po zdech vysely vánoční řetězy, všude byli baňky a svíčky. Celý byt voněl skořicí a vonnými tyčinkami. Bylo vidět, že si na tom dali opravdu záležet. Akorát cukroví tomu scházelo :). Všichni jsme byli slušně oblečení, protože nás o to Kristýna požádala. Prvně jsme se tomu smáli, ale nakonec jsme si vůbec nestěžovali, protože také díky tomu byl celý večer takový speciální, takový vánoční :). Měli už pro nás připravené pravé italské těstoviny s vynikající omáčkou. Hnedka jsme se na to vrhli, protože další kuchař v pořadí potřeboval hrnce, kterých bylo v malé kuchyňce nedostatek. Další kuchař jsem byl já :)! Během půl hodinky jsem připravil moji specialitku, kuře s ananasem a kečupem. Všem to moc chutnalo i přesto, že to bylo opravdu dost sladké. No a během večera jsme se postupně všichni protočili v kuchyňce a každý uvařil nějakou dobrotu. Měli jsme ještě čínské nudle se zeleninou, švédské masové koule s hořčicí. Smažili jsme i pistácie a na závěr jsme spořádali i dva obrovské dorty :). S malým zpožděním asi okolo 8. hodiny dorazila také Yuko. Taiwanka, taky z CS a také z Kaoshiongu. Dorazila i se svým přítelem. No a tipněte si, kdo byl její přítel! Svět je opravdu malý, ano byl to Čech! Pavel z Prahy, který studuje v Kaoshiongu matematiku prvním rokem. Pavel je opravdu sympaťák a jsem rád, že jsem tady potkal dalšího Čecha.
A co dárečky? Jak jsem již říkal, tak každý donesl jeden dáreček. S tím, že nebyl pro nikoho konkrétního a že se dárečky přidělí ve velké vánoční hře. Nikdy jsem nic takového nehrál, ale líbilo se mi to. Pravidla tady vysvětlovat nebudu, ale byla to opravdu sranda. Na mě nakonec připadl chladící gel na nohy. Myslím, že se mě to při cestování bude docela hodit a navíc jsem měl hnedka další den to vyzkoušet. Dva z mých tří spolubydlících totiž běželi v sobotu Taipei maraton. Oba dva ho běželi poprvé v životě a celý tento týden jsou opravdu zničení. Ze začátku nebyli schopní ani chodit, ale nyní je to už lepší. No a tak jsem jim ten můj gel hnedka půjčil. Jen tak mimochodem jeden maraton zaběhl za 4:30 a druhý za 4:45. Ale zpět ke Štědrému dnu. Během celého večera jsme měli puštěné koledy a popíjeli jsme víno. My jsme jim s Pavlem pustili i nějaké české koledy. Alessandro, mimochodem opravdu velmi dobrý hudebník, nám zahrál pár písniček na saxofon. Abych to shrnul, tak se nám to všem opravdu moc líbilo. Domů jsme se vrátili až ve 3 hodiny ráno. Byl to můj první Štědrý den mimo domov. Původně jsem si myslel, že to nebude nic speciálního vánočního, ale nakonec jsme si i tady na druhé straně světa s mými kamarády udělal opravdu krásný štědrý večer.
25. Prosince jsem se vzbudil už v 10 hodin ráno. Čekala mě totiž poslední hodina tenisu (příští týden odpadá). Hodiny Tenisu s mými taiwanskými kamarády mě začali opravdu velmi bavit a každý týden jsem se na ně těšil. No, a když jsem jim řekl, že bych si chtěl udělat fotku na památku, protože to je moje poslední hodina s nimi, tak z toho byli všichni takoví smutní. Ale všichni mě popřáli hodně štěstí na cestování a domluvili jsme se, že si určitě musíme jít zahrát i příští semestr. Dneska večer jdu na večeři. Na tom by nebylo zase až tak nic zvláštního, kdyby to nebylo s Ester a s jejími rodiči. Ano, včera za Ester přiletěli rodiče z Itálie a na Taiwanu stráví týden. A dneska večer pozvali mě s Oxanou do restaurace na večeři. Jsem opravdu zvědavý, jaké to bude.
Tak to je ode mě tentokrát vše.
Doufám, že jste všichni prožili krásné Vánoce!

Žádné komentáře: