čtvrtek 11. prosince 2008

Tradiční medicína

Je čtvrtek odpoledne a já odpočívám v mém pokoji po velmi náročném dnu. Včera večer, po mojí prezentaci, jsem si šel popovídat s Tomem. S Exchange studentem z Prahy z VSE. Vídáme se tu docela často, ale ještě jsme neměli čas si pořádně popovídat a tak jsme si to včera vynahradili. Na pokoj jsem přišel docela pozdě, ale ještě jsem se rozhodl, že napíši vánoční přáníčka. Takže do postele jsem šel opravdu dost pozdě. Ráno jsem na tenis došel celý rozlámaný, ale rychle jsem se probral. Byl nádherný den, na obloze ani mráček, přes 25 stupňů a sluníčko tak pálilo, že jsem se i trošku opálil. Po hodině tenisu jsem se Sebastianem domluvil, že si dáme ještě jeden match a tak jsem dnes hrál tenis více než 3 hodiny. Fotka boblíž Taipei 101:Po obědě jsem si zašel ještě zacvičit a pak jsem šel s Ester, která je teďka nemocná, k doktorovi. Ale ne k normálnímu. U něho už byla před pár dny a žádné zlepšení není vidět. No, a jelikož jsme na Taiwanu, tak by byl hřích nevyzkoušet tradiční medicínu, tak jsme zašli na jedno z mnoha míst, kde zdejší léčitelé léčí. Bylo to velmi zajímavé. Hned při vstupu jsme zavětřili tygří mast, která byla, jak jsme později zjistili, cítit úplně všude. V budově bylo jen pár lidí. Dvě paní byly masírovány a jeden pán si vybíral nějaké z tisíců bylinkových přípravků. Ester přišla na řadu hned a doktor (léčitel) jí po prohlídnutí předepsal nějaký ďábelský mix všemožných přípravků. Omlouvám se že nejsem přesnější, ale opravdu nevím, co to dostala. Mělo to hnědošedoubarvu. Navíc ji dal i nějaké tmavě zelené kapky, kdyby ji v krku bolelo opravdu hodně. Měli jste vidět, jak se na něj Ester zatvářila, když jí řekl, že to má požít.
Já jsem poté ještě zašel za univerzitním doktorem. Sháním totiž nějaké prášky (nebo cokoliv) proti malárii pro naše lednové cestování. Na trhu je jich totiž strašné množství a já bych se chtěl s nějakým odborníkem poradit, které jsou nejlepší. Všechny mají totiž nějaké vedlejší účinky a já bych chtěl vědět, co mám očekávat. Univerzitní doktor mě ale mnoho neporadil a poslal mě do nemocnice, do oddělení pro cestovatele. Půjdu tam zítra. Zítra také zároveň skočím do Thajské ekonomické a kulturní kanceláře v Taipei pro víza do Thajska. Snad se všechno podaří a bude o nějaké ty starosti méně.
Jinak nyní, i když mě vlastně pořádně finišuje zkouškové, si sem tam najdu čas, abych se ponořil do mého oblíbeného čtení:Dneska, za půl hodinky, jdu na divadelní představení univerzitního klubu. Představení je naštěstí v angličtině hraje v něm pár mých kamarádu. Už se těším a jsem zvědavý na moje první divadlo tady na Taiwanu!
Tak brzy zase ahoooj!

Žádné komentáře: