středa 24. prosince 2008

Veselé Vánoce!!!

Ahoj tak jsem se vzbudil do dalšího rána, na kalendáři mám 24. Prosince, ano, je Štědrý den! Ale vůbec mě to tak vlastně ani nepřipadá. Na Taiwanu se totiž Vánoce neslaví. Je zde poměrně teplo, nikde nejsou vidět ozdobené vánoční stromečky (kromě kýčovitých západních obchodů). Žádná šílená nákupní horečka a televizní program v televizi plný pohádek. Necítím tu vůni právě upečeného cukroví a ani jsem včera, 23. Prosince nezápasil s kaprem, jak je u nás doma zvykem. Největší rozdíl je ale v lidech. Místní chodí do práce, do školy a nikdo nikomu nepopřeje pěkné Vánoce (proč taky, že?) Samozřejmě je zde pár výjimek. Studenti, kteří studovali v Evropě nebo v Americe, tak mají představu, co pro nás Vánoce znamenají a tak nám, studentům ze zahraničí sem tam i popřejí. Od nějakých kamarádů jsem v mých posledních třídách dostal a nějakou tu drobnůstku nebo čokoládku. Udělalo mě to radost.

Je to poprvé v životě, co neslavím Vánoce doma s rodinou. Zatím jsme byli vždycky všichni spolu. Letos to bohužel nešlo. Jedinou výhodou pro mě je, že se tady Vánoce moc neslaví, tak mě ani vlastně nemůže být tak moc smutno, jak by mě bylo, kdyby i zde byl každý s rodinou. Jediné co mě tu připomíná Vánoce je kalendář, ne atmosféra.

No a co dneska plánuji? Nejdříve zajdu do školy a zeptám se na výsledek mého pondělního testu. Jo, jdu na štědrý den do školy :/. Poté se pokusím sehnat zbytek dárečků, které ještě nemám. Ano, i když se tu Vánoce neslaví, tak my si je oslavíme! Kristýna (z Kaoshiongu) nás pozvala na vánoční oslavu k sobě do apartmánu blízko Taipei 101. Bude nás tam celkem devět. Každý má za úkol připravit nějaký tradiční pokrm své země. Dohromady jsme z pěti různých států a tak to bude určitě velmi pestré. Navíc Kristýna je super a údajně sehnala také Vánoční stromeček! Na oslavu se připravovala strašně dlouho a tak si myslím, že to bude super. A kdo tam všechno bude? Ester, Olof a jeho Taiwanská holka, Matt (Američan- mám s ním pár předmětů), Kristýna a její italský přítel, A Yuko s klukem(Taiwanka s američanem, Kaoshioung). Už se těším. Však zítra vám zde o tom napíši.

Tak já Vám všem z Taiwanu přeji Krásné prožití Vánočních svátků! A přeji Vám hlavně hodně zdravíčka, to je to nejdůležitější.

Šťastné a veselé i odsud, z Taiwanu!
Jirka

Ps: Pod tímto článkem se nachazí další nový (napsal jsem dnes 2) - jen tak aby jste je nepřehlédli :)
Ahoooj!

Žádné komentáře: