pátek 12. září 2008

Nevycházet! Taifun se blíží!

Presne tak. Takove instrukce dostavam od kazdeho mistniho s kterym prijdu do styku. V televizi a radiu pomalu kazdych 5 minut hlasi, ze v sobotu prijde tajfun, ktery zasahne cely ostrov. A kdyz uz to bude muj prvni tajfun v zivote, tak nebudeme troskarit. Pry to ma byt nejsilnejsi tajfun tohoto leta na Taiwanu :o). Pri tajfunech je vychazeni jen na vlastni nebezpeci, ale ze prej, az uvidim, co to sem prijde, tak me myslenky na vychazeni hnedka opusti. Je to udajne vazne sila. Tak jsem uz strasne moc zvedavy a pokusim se to zdokumentovat na muj novy fotak :)

Ano, uz jsem si konecne koupil tu masinku, po ktere jsem tak dlouho touzil. Po velkem vybirani jsem si nakonec vybral Panasonic Lumix DMC-TZ5. Zajemci o blizsi informace najdou vic pod timto odkazem. Stal me po prepocitani zhruba 6200kc, coz neni zase o tolik levnejsi nez v CR, jak jsem puvodne ocekaval. Ale na druho strasnu jsem k nemu dostal kupu prislusenstvi (4GB karta, nahradni baterii, USB ctecku karet a kozene pouzdro). Udelal jsem uz par zkusebnich fotek, ktere najdete ve fotogalerii. Fotogalerii uz muzete vlastne zacit prubezne sledovat. Meli by tam postupne pribivat fotecky :)

Ti bystrejsi (a pozornejsi ctenari :) ) museli jiste zaregistrovat, ze kdyz mam fotak, tak jsem se nejak musel dostat k penezum zablokovanym na me karte. Povedlo se me to vcera, kdy jsem nahodou sel vyzkouset asi patnacty bankomat s logem MasterCard. Strcil jsem dovnitr kartu a po chvilce me vyjeli penize, nemohl jsem tomu uz skoro uverit. Tak jsem sel okamzite posplacel vsechny dluhy, ktere jsem si za tak kratkou dobu nadelal. Odpoledne, v cinstine jsme se naucili dalsi mraky slovicek, uz to tady radsi nebudu moc komentovat, protoze by jste si mysleli, ze se mi to nelibi. Ale opak je pravdou:) Dneska jsem konecne vyfotil celou nasi cinskou skupinku pohromade. Tak se na nas muzete podivat :)


Vecer po ceste domu jsem potkal nove prichoziho studenta ze Svedska. Predstavil se mi slovy: Ahoj, ja jsem Ulaf a delam vrestling. Po pocatecnim prekvapeni (ta veta pri osloveni me docela sokovala :) ) jsem zjistil, ze je to sympatak a ze neni nejakej buldozer, jak to na prvni pohled mohlo vypadat. Je to uplne normalni kluk. Z vrestlingu, tak se tomu pry rika u nich, se vyklubal recko-rimsky zapas. Trenoval to 12 let, ted to kvuli univerzite prerusil. Zasli jsme spolu na veceri, kde me rekl, ze poceste na Taiwan byl v Hongkongu a jarni semestr bude studovat v Soulu, v Koreji. Tak jsem si ve skrytu duse naplanoval, ze by se toho dalo treba vyuzit :)

Vcera se konalo oficialni zahajeni skolniho roku pro mezinarodni studenty. Tento velkolepy, 4 hodinovy dopoledni program, byl zajmavy nejenom svym obsahem, ale hlavne ucasti vice jak 100 zahranicnich studentu, kteri jsou na tom obdobne jako ja. Pomalu zjistuji, ze pokud se tady, na NCCU, chce neco zorganizovat, aby to vypadalo reprezentativne, tak jsou na vsechno penize. Meli pro nas nachystany interaktivni program, kde jsme se dozvedeli zajimavosti o Taiwanu, Taipei, kam jit, na co si dat pozor. Zjistil, jsem ze mam k dispozici i Student Ambasadors. To jsou dobrovolnici, stejne stari jak my, kteri si chteji byt v kontaktu se zahranicnimi studenty. A my, kdyz budeme cokoliv potrebovat, s cimkoliv poradit a pomoct, tak za nimi muzeme kdykoliv zajit. Organizuji pry i party, tak uz se tesim. Po velkolepem obede, jsem se pustil do seznamovani. Nema cenu tady psat, s kym vsim jsem se bavil, protoze by to byl vazne dlouhy seznam. Jenom mozna muzu rict, ze jsem potkal dalsiho cecha, jednu cesku a 1 slovenku. No asi si dokazete predstavit, jak to vypada, kdyz se clovek tak seznamuje. Okamzite nasleduji pozvanky na ruzne grilovacky, party a dalsi vsemozne akce. Posledni dobou, zacinam mit cim dal tim vic pocit, ze bych potreboval, aby den mel aspon 40 hodin, aby jsem zvladnu vsechno, co by jsem chtel... Je tady tolik moznosti co podnikat, s kym podnikat, kdy podnikat, az se v tom pomalu prestavam orientovat :))) Ale musim rict, ze se mi to opravdu libi a jsem strasne rad, ze jsem se rozhodl prave pro Taiwan. A kazdy dalsi den to tady jen potvrzuje.

Dneska si jdu dopoledne pro Visa, tak doufam, ze konecne dostanu Alien Resident Certificate a nebudou zadne problemy. Na zaver by jsem chtel rict, ze je zde docela pravdepodobnost, ze nam pri prichazejicim tajfunu vypnou elektrinu, tak nejspis v sobotu nebudu on-line. Ale pokud taifun nebude tak silny, jak slibuji, nebo pokud se to uz vybouri v noci, tak me o vikendu ceka vylet do jednoho pekneho mesta, asi hodinu cesty od Taipeie. Ta holka, z letadla, me pozvala, ze me ukaze sve mesto a okoli. Navic se tam pry kona nejaky festival, tak ze vecer s ni a s jejimi kamarady pujdeme do Night Marketu...O tom co to je Night Market, napisu neco priste, ale nemyslete, neni to nic sprostyho! :)

Žádné komentáře: