pondělí 29. září 2008

Studentské kluby, Taipei 101 a druhý tajfun

Ahoj! Tak jsem se po delsi dobe konecne dostal k memu blogu. Minuly tyden byl pro me opravdu narocny a tak jsem rad, ze uz skoncil a ze uz zacnu podnikat trosku vic veci. Tak co se tady v Taipei za posledni tyden udalo? Ja jsem vetsinu sveho casu stravil ve skole. Mimo klasickych predmetu jsem absolvoval intenzivni kurz Practical new product development and marketing. Kurz to by byl opravdu intenzivni- za poslednich 8 dni jsme ho meli dohromady 48hodin! Dohromady jsme museli udelat 3 prezentace a napsat zaverecnou zpravu. Asi si dokazete predstavit, jak narocne to bylo. Nejake dny jsem ve skole stravil i 10 hodin denne. Ale musim rict, ze tento kurz pro IMBA studenty, byl opravdu uzasny! Byl to zcela urcite nejzajimavejsi predmet ktery jsem kdy mel. Nejenom kvuli interaktivite naplne, ale hlavne kvuli profesorovi, ktery byl opravdovy profik.Behem tydne jsem nasel cas take navstivit sportovni tridy. Konkretne jsem se byl podivat na volejbale, basketbale, badmintonu a tenisu. Nejradsi bych chodil na vsechny, ale chci mit taky trochu casu i na mimo univerzitni aktivity, tak si budu muset vybrat. Ale asi vyhraje tenis a volejbal. Protoze na badmintonu a basketbale, byl strasny naval studentu a skoro vubec bych si nezahral:(.

Akce, ktera se zde uskutecnila ve ctvrtek-a na kterou jsem narazil zcela nahodou- byla super! Byl to den otevrenych dveri vsech studentskych klubu NCCU (National Chengchi University). Jednalo se o to, ze dole v kampusu, na obrovskem prostranstvi, bylo rozmisteno pres 100 stanku. Kazdy stanek, patril jednomu studentskemu klubu, ktery se snazil nalakat, co nejvice novych clenu... Aby jste si udelali predstavu, co vsechno se tady na univerzite da delat, tak priklady studentskych klubu jsou: hrani na kytaru, karate, aikido, taekwondo, AISEC, jizda na koni, zpev, fotografovani, sipky, kulecnik, joga, tajci atd. Jak vidite, bylo zde opravdu vsechno. Ja jsem se prihlasil do nasledujich klubu: 1) Hiking klub- klub, ktery jednou za 2-3 tydny porada vylet do prirody, do hor!:) Videl jsem fotky z akci a strasne se me to libilo. Pri vikendovych akci spi pod stanem a ji z mistnich-strasne srandovnich-kotliku:). Navic kazde pondeli v 7hodin vecer lozi na horolozecke stene v kampusu! 2) Cycling klub- tento klub porada vylety na kole do okoli taipeie a jeste 3) Rugby klub- tento klub asi nemusim moc popisovat :) Pri rozhovoru s jednim americanem jsem slysel, ze rugby je zde strasne popularni. No a kdyz jsem dostal nabidku, aby jsem si to vyzkousel, tak jsem nevahal:) Doufam, ze tam budou vsichni vypadat jako klasicti taiwanci. Maly a hubeni:). Na vsechny kluby jsem strasne zvedavej a uz se nemuzu dockat prvnich akci. Nejradsi bych se prihlasil asi do dalsich 10, ale nemam na ne bohuzel cas :(.

I pres tento nabity program, jsem si v patek dopoledne konecne vypravil na misto, na ktere zamiri asi kazdy turista, ktery navstivi Taipei. Sel jsem na nejvyssi (dokoncenou) budovu sveta. Na TAIPEI 101: Rikam dokoncenou, protoze v Dubai je jiz jeden mrakodrap, ktery je vyssi, ale jeste neni dokoncen, tak se porad za nejvyssi budovu sveta povazuje nase TAIPEI 101. Za 2 dny to bude mesic, co uz jsem v Taiwanu a celou dobu jsem se tesil na to, az navstivim tuto stavbu! Cekal jsem na pekne pocasi, aby rozhled stal za to! No a v patek bylo nadherne(protoze bylo pred taifunem- ale o tom pozdeji:) ). Byl jsem predbezne domluveny s Ester, ze pujdeme a kdyz jsme rano videli modrou oblohu, tak jsme hned vyrazili! Sli jsme sami, protoze pro ostatni to bylo "prilis narychlo":). K budove jsme dorazili asi okolo 10hod dopoledne. Taipei 101 je videt uplne odevsad z cele Taipeie. Vpodstate at jste kdekoliv, tak vidite, jak je ta budova obrovska. Ale reknu vam, ze kdyz si clovek stoupne pod ni, tak se citi jak uplny liliput:). Cekal jsem, ze to bude vysoky, ale kdyz jsem stal u ni, tak jsem byl jak oparenej:)Po nezbytnych fotografiich jsme se vypravili dovnitr. Spodnich zhruba 7 pater zabira oprovske moderni obchodni centrum. Ale ne obycejne. Vetsinou, tam byly obchody, kde damske kabelky nejdou pod 10 000euro (a to ted prehanim jenom trosku:) ). Jakmile jsme dorazili do 7 patra, tedy do mist, odkud se vyrazi vytahem do vysin, me Ester opravdu rozesmala. Zeptala se me totiz, jestli nezkusime jit nahoru po schodech(!!!). Ja jsem si ze zacatku myslel, ze si dela srandu. Ale kdyz jsem pochopil, ze to mysli vazne, tak jsem nasadil vaznou tvar a rekl jsem, ze do toho pujdeme! Uprime receno, si nemyslim, ze by to Ester zvladla (po zkusenosti z dzungle), ale kdyz to chtela zkusit, tak ja nebyl proti! Sel jsem se zeptat jedne slecny a bohuzel me bylo receno, ze to mozne neni. Ale nastesti rekla i jednu radostnejsi zpravu- a to, ze jeden vikend v listopadu se kona den otevrenych dveri a kazdy kdo chce, tak muze na Taipei 101 po schodech:) No tak jsme hned s Ester uzavreli sazku o to, jestli to vyleze nebo ne:).

Ale ted uz k veci. Po zakoupeni listku za 220kc jsme byli prohledani, jestli nahoru nevezeme neco nezadouciho (jako do letadla). Pote jsme si sli stoupnout do fronty na nejrychlejsi vytah na svete(!). Rada na nas prisla uz asi po 3 minutach (o vikendech se tam pry stoji treba i hodinu). Do vytahu se nas veslo zhruba 15. Vytah vypadal docela normalne. Ale jen do okamziku nez slecna zmackla tlacitko do 89patra (do patra, ve kterem se nachazi vyhlidka)! Pak bylo poznat, ze to neni jen tak obycejny vytah! Mel jsem pocit jako kdybych se zaryl do podlahy a vazil 200kilo! Takova to byla sila, ktera nas tlacila po rozjeti k zemi! Taiwanky okolo si trosku zakricely a me zacalo piskat v usich (ne z taiwanek, ale z toho prevyseni!). Na velkem digitalnim displei jsme mohli sledovat, v jakem patre se nachazime, jakou jedeme rychlosti(62km/h!) a jak jsme vysoko nad zemi. No, a za 25 sekund bylo po vsem :)
Byli jsme v 89 patre Taipei 101. Hned po tom, co jsme vyfasovali elektronickeho pruvodce, jsme se hrnuli k oknu. To byla fantazie! Rozhled byl prekrasny- videli jsme az na ocean (na S). I kdyz se po obloze honili nejake mraky, tak vesmes svitilo slunicko. Ja jsem se citil vic jako v na palube letadla, nez v nejake budove, protoze na takovy vyhled jsem byl doted zvykly jenom z letadel :) Nez jsme nahore udelali jedno kolo, tak nam to zabralo skoro 2 hodiny. Porad se bylo na co divat. Treba na to, jak se po silnici prohaneji mezi prtavymi auticky jeste prtavejsi skutry nebo na letiste z ktereho kazdou chvili vzletalo letadlo. Pri pohledu na jih byly videt hory a pred nimi i nase universita. Bylo to vazne nadherne. Po zakoupeni pohlednic a vyfoceni spousty fotografii jsme se vypravili do nitra budovy, kde na nas cekalo neco neskutecne tezkeho:) Uprostred Taipei 101, mezi 87 a 89 patrem, se nachazi obrovske zarizeni, ktere slouzi jako vyrovnani budovy v pripade silnych vetru. Kdyz rikam zarizeni, myslim tim velkou kouli o prumeru zhruba 8 metru, ktera byla zavesena na 4 ocelovych lanech. Koule vazi 680 tun(!!!): Ve spodni casti koule byly hydraulicke masinky, ktere muzou v pripade potreby s kouli hybat a tim vyvazovat budovu podle potreby! Podivali jsme se na ukazkove video a musim rict, ze je docela tezke necemu takovemu uverit :) Ale je to pravda!:)

Zhruba po 3 hodinach stravenych nahore jsme se vypravili zpatky na zem. Po nezbytnem prolupnuti usi ve vytahu jsme byly za okamzik dole, v 7. patre. Byli jsme uz docela hladovi a tak jsme se vydali do prizemi pod Taipei 101. Tam se nachazi zhruba 200 restauraci! Bylo to tam neskutecne obrovske, nikdy v zivote jsem snad nemel takovy problem vybrat si neco na jidlo. Ne snad kvuli tomu, ze by to vypadalo spatne, ale praveze naopak! Vsechno vypadalo tak uzasne! Nakonec jsem si koupil grilovanou chobotnici s ovcim masem, ryzi apolevkou z chaluh. Vynikajici!! Po jidle-i kdyz jsme byli uz docela najezeni- jsme se rozhodli ze zajdeme do sushi baru! Sushi bar tam byl pry klasicky, ale ja v necem podobnem jeste nikdy nebyl. Byl to takovy ten typ restaurace, kde clovek sedi a pred nim na pase koluji vsemozne druhy sushi. Staci si jen neco vzit a snist. No a clovek pak plati podle talirku ktere ma pred sebou (jsou i barevne rozlisene). Po mem zamitnutem navrhu, ze by jsme par talirku mohli schovat o batohu a platit min, jsme se pustili do vybirani. Ester se v sushi docela vyzna a tak me dala instruktaz. Ted uz snad taky nejsem amater, jako kdyz jsme jedl naposledy sushi ve skolni menze :))) Dali jsme si kazdy jen 2 kousky. Musim vam rict, ze to bylo vyborny! Sushi se stava mym nejoblibenejsim jidlem. To uz je ale asi 47. nejoblibenejsi, ze? :)))

Tak takovy byl nas den na nejvyssi budove sveta! Musim rict, ze jsme si to opravdu uzili. A do budoucna jsme si domluvili ze tam jeste nejmene 2x musime zajit. Jednou v listopadu na pesi vyslap a podruhe nekdy vecer. Slysel jsem, ze v noci je to tam taky nadherne!

O vikendu jsem mel oba dva dny po 8 hodinach predmet Practical new product development and marketing. V nedeli jsme psali test a meli zaverecnou prezentaci. Vysledky a to zda jsme predmet absolvovali nebo ne se dozvime zhruba za 3 tydny. Doufam, ze jsem vse zvladl, protoze je to za 3 kredity.

Uz musim pomalu koncit, ale jeste bych rad neco napsal o druhem tajfunu, ktery se pres taiwan prehnal o tomto vikendu. Doslechl jsem se, ze v CR to bylo dokonce v nedeli vecer ve zpravach. Taiwanci rikaji ze neni moc obvykle aby prisel tajfun tak casto. Normalne pry chodi tak jednou za mesic. Ted to nebyly ani 2 tydny! Musim rict, ze v nedeli odpoledne, pri navratu z kurzu, jsem se sel opet trosku projit. Tentokrate se Sebastianem z nemecka. No ale, rychle jsme to zabalili, protoze to bylo jeste silnejsi nez posledne!

Opravdu ted uz bylo chvilemi tezke i chodit. Mam opet par videii, tak se muzete podivat: Navlastni oci jsme naprikad videl, jak tajfun v kampusu zlomil asi 30metrovou palmu! Ted uz to vazne nebyla moc sranda a tak jsme se rychle vydali na kolej...

Ted je pondeli a cely severni Taiwan ma tajfunove prazdniny! :) To znamena, ze nikdo nejde do prace. A taky do skoly :) Uplne me to prislo vhod, protoze jsem behem dneska dohnal spoustu veci na ktere jsem za posledni tyden nemel cas. Napriklad uklizeni, prani a hlavne spani! :)

To je pro dnesek vse! Ahooooooj!

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Tak ti jen tiše závidím, hned bych jel taky. Musím uznat že v té pláštěnce ti to fakt sekne :-P. Tak zatím mnoho štěstí. Martin H.

Anonymní řekl(a)...

Yes undoubtedly, in some moments I can reveal that I jibe consent to with you, but you may be in the light of other options.
to the article there is even now a suspect as you did in the downgrade publication of this demand www.google.com/ie?as_q=motorvac technologies inc ?
I noticed the axiom you suffer with not used. Or you profit by the dark methods of promotion of the resource. I suffer with a week and do necheg