pondělí 22. září 2008

Night Market

Je to skoro hrich, ze po temer 3 tydnech stravenych v Taipei jsem jeste nenavstivil ani jeden z mistnich Night Marketu. Musim ale rict, ze tento vikend jsem si to bohate vynahradil. Do Night Marketu jsem zavital hned 2x, v patek i v sobotu. Kazdy z veceru jsem v Night Marketu stravil okolo 4 hodin a musim rict, ze Night Market se stal zatim mym nejoblibenejsim mistem, kde stravit volny vecer s kamarady.
Co to vlastne Nocni Market je? V Evrope, kdyz se clovek chce videt s prateli, tak si nejcasteji spolu vecer pujdou sednout na pivko do hospody. Na Taiwanu, hospody tak, jak je zname my, vubec neexistuji. Je tomu asi proto, ze lide na Taiwanu vubec neholduji alkoholu (v porovnani s CR). Vsichni jsou tu strasne aktivni a hravi a ja si nedokazu predstavit, ze by vydrzeli cely vecer sedet u stolu nad pivkem. Tady se musi porad neco podnikat. Mistni travi vecery nejcasteji v Karaoke Barech. To jsou obri podniky, rozmistene temer po celem meste, kde si po zaplaceni muzete jit zazpivat s kamarady. Dostanete mistnost s obrovskou obrazovkou a mikrofon. Je to tu ohrome popularni, vetsina mladych tam travi dlouhe vecery a neskutecne se bavi. Ja mel par nabidek, abych se taky zucasnil, ale zatim jsem vzdy odmitnul :) Ale priste uz neodmitnu, chci to videt na vlastni oci :) I slyset :)) Dalsi moznosti, jak stravit vecer, je jit si do klubu. Ty tady vypadaji veskrze zapadne, tak jak je zname my. Sem tam ale i v tech nejzapadnejsich zahraje mistni POP music, coz je docela sranda :) No a posledni, zdaleka nejoblibenejsi moznosti je jit do Night Marketu. To je obrovske prostranstvi pod sirym nebem, ktere zabira nekolik ulic. Night Marketu je v Taipei zhruba 50, nejake jsou malinke (jedna ulice) a nejake opravdu obrovske. Ty nejvetsi zabiraji obrovska uzemi, ktera pojmou tisice osob.
V patek jsem sel s exchange studenty do jednoho z tech mensich. A v sobotu jsem byl Ling a Mo do toho vubec nejvetsiho. Reknu vam, to se neda skoro ani popsat! Uz z dalky vidite (spoustu lidi), slysite (hudba) a citite (tisice jidel), ze se blizite k necemu vyjimecnemu. Jedinou vec, kterou jsem o Night Marketech vedel, predtim nez jsem tam poprve prisel, bylo tom, ze predtim nemam jist. No a na miste jsem okamzite pochopil proc. Tolik jidla pohromade jsem snad v zivote jeste nevidel! Vsude se neco smazilo, grilovalo, peklo a buhvico jeste! Hlavne to (vetsinou) krasne vonelo! Night Markety jsou plne obchodu. Kdyz budu potrebovat neco koupit, tak pujdu urcite tam. Maji tu vsechno, od obleceni (adidas,nike:)), pres cinske hulky az po sterace na ponorku. Ne, s tim poslednim si delam srandu, ale chci rict, ze je tam toho vazne hodne :)). Hlavne to obleceni je sila- da se sehnat vpodstate jakekoliv tricko za 100kc, dival jsem se na jedny boty na basketball a ty stoji treba 500kc (u nas 2900kc). A kdyz se clovek hodne snazi a vyptava, tak sezene i velikost obleceni XL a boty cislo 46 :). Vedle vsech obchudku a stanku s oblecenim je zde spousta atrakci. Napriklad: klasicke strileni do balonku, loveni ryb (nebo raku, krabu, ci cokoliv jineho) holyma rukama, je tu sposta jasnovidcu, brichomluvcu a lidi co ti reknou celou tvoji budoucnost. Ja se chystam na masaz. Dvouhodinova masaz celeho tela vyjde zhruba na 200kc a slysel jsem, ze se po tom clovek citi, jako kdyby se podruhe narodil!
Me osobne na Night Marketu nejvice zaujalo vsudypritomne jidlo. Ty tisice druhu chuti a vuni. Uz si ani nepamatuji, co vsechno jsem jedl, ale muzu vam rict, ze kazdy vecer jsem nakupoval neco k jidlu a piti minimalne na 10 mistech! Jedl jsem chobotnici, krevety, sepie, houby, chaluhy, nejake druhy bambusu a tak dale. Mezi nejvetsi speciality, ktere jsem mel- a to se nesmejte, patri grilovane kureci prdelky, hadi maso a nejaky druh jesterky :) Ja jsem na Taiwan jel s tim, ze tu musim ochutnat uplne vsechno a tak se toho hesla zatim snazim drzet :) Ale byla tam jeste jedna vec, na kterou jsem se jeste neodvazil. Syr tofu, podle klasicke receptury je vynikajici- dostava se zde skoro ke kazdemu jidlu. Ale snad ta nejvetsi taiwanska specialita je jeden z jeho druhu, ktery se jmenuje stinky tofu. Nebo-li smradlave tofu. Smradlave, ale opravdu neni to spravne slovo! Pri krouzeni night marketem je uz na dlouhou vzdalenost citit, kde jsou rozmistene stanky s touto mistni delikatesou. Opravdu nevim, k cemu by jsem ten smrad prirovnal, ale i me se ze zacatku trosku navalovalo. A to si v jidle opravdu nevybiram (jak jste si uz asi mohli i vsimnout:) ) ! Ale vite co, slysel jsem na to jenom samou chvalu! Pri je to vynikajici a ze kdyz se premuzu, tak ze si to zamiluju. No, tak se na to psychicky pripravuju a priste do toho pujdu :) Dale jsem pil koktejly asi z 5 druhu ovoce, jejich nazvy jsem jeste nikdy neslysel :) Mel jsem zde ale par veci, ktere me moc neoslovili, jako treba ryzovy šejk ci kureci kuze...Na zaver jsme jeste nahledli do zachodove restaurace(viz foto), kde sedite na zachodech a jidlo vam serviruji do umyvadel a pisoaru...:)
Abych to shrnul. Je idealni misto pro mlade, kteri si chteji uzit, zasmat se a jeste se u toho dobre se najist. Ceny v Night Marketech jsou, jak u jidel, tak i u obleceni, jeste levnejsi, nez jake jsou ve meste v obchodech a restauracich. Takze opravdu vubec nic nebrani tomu si toto uzasne misto poradne uzit!!!

Na zaver chci jeste rict neco o mem studiu. Zapsal jsem si predmet, ktery trva jenom tyden. Tento predmet zacal predevcirem(sobota) a potrva do nasledujici nedele. Probiha tak, ze o 2 vikendech(dohromady 4 dny) mame skolu od 9 rano do 5 odpoledne a navic behem tydne kazdy den skolu od 19 do 22hod. Takze nasledujici dny zcela jiste nebudu mit cas a energii na cestovani a podnikani nejakych akci. Tento predmet je zmacknuty do jedno tydne, kvuli americkemu profesorovi, ktery ho vyucuje a musi se pak vratit do vlasti. Ale me to nevadi, tento tyden budu mit sice narocnejsi, ale budu mit brzo 3 kredity v kapse a pak i o trosku vic casu.

Jeste bych rad podekoval Barci, Jirkovi, Ivci a dalsim za komentare zhruba 2,3 clanky nazpet! Diky moc!! Ale to plati i pro ostatni, kteri me napsali nemene pekne zpravy! Ze Miso :)

Tak ahoj a ja se jdu vrhnout na jednu velmi zazivnou prezentaci... :)

3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Čau myslíš, že by ježísek mohl něco přivézt u Night marketu ? a tím nemyslím stěrače na ponorku ty mají jen na Vranově :) Pissing and pissing

Dofi_1986 řekl(a)...

to je žrádloooooo:)...To by muj žaludek asi dlouho nevydržel;)

Jiří Starý řekl(a)...

No tak jsem u čtení přemýšlel jak všechno ty druhy jídla zvládáš ... asi seš extrémě odolnej nebo nejakej skrytej Číňan :)